1000 mila service BMW 650

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hej,

Tycker denna service är för dyr på BMW-verkstäderna (3600 ca). Jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig att göra en service på denna cykel, alternativt hänvisa mig till någon seriös och billig MC-verkstad i Stockholmsregionen.

Alla förslag mottages tacksamt.

Mvh

Niclas

Veratio skrev:
2261823 Hej,

Tycker denna service är för dyr på BMW-verkstäderna (3600 ca). Jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig att göra en service på denna cykel, alternativt hänvisa mig till någon seriös och billig MC-verkstad i Stockholmsregionen.

Mvh

Niclas

Hej,
Mc-proffsen i Hägersten verkar seriösa och de servar BMW. http://www.mcproffsen.se/
Annars kan du ju mecka det mesta själv - om du är det minsta händig. 1000-mila är ju inte rocket science direkt, byta olja, bromsvätskor etc (se service-cheklistan).
Sajten http://faq.f650.com är ju ovärderlig när man ska mecka BMW, och det är faktiskt mer kul än svårt!

Veratio skrev:
2261823 Hej,

Mvh

Niclas

FB har ju lagt upp ribban och visat att det ska kosta skjortan att äga MC så de andra är inte sena att haka på med fullständigt hutlösa priser utan att ha de höga kostnader som FB har (ibland). Gör servicarna själv så har du hämtat in hela försäkringspremien på den typ av hoj du har. MC-firmorna gör många gånger prisvärda jobb som kräver tid och riktiga resurser, men vanliga enkla servicar är ibland snudd på ocker.

Sydney skrev:
2261873 FB har ju lagt upp ribban och visat att det ska kosta skjortan att äga MC så de andra är inte sena att haka på med fullständigt hutlösa priser utan att ha de höga kostnader som FB har (ibland). Gör servicarna själv så har du hämtat in hela försäkringspremien på den typ av hoj du har. MC-firmorna gör många gånger prisvärda jobb som kräver tid och riktiga resurser, men vanliga enkla servicar är ibland snudd på ocker.

Excellent, kontaktade en alternativ verkstad, som är auktoriserad BMW-verkstad, dock några mil från stan... Drygt 1200 kronor billigare på 1000-milaservicen... Så jag bokade direkt.

Tack för alla svar, även de via PM.

Niclas

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!