1000 cc nakenhojar...

O.M

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600RR
Nu har det blivit dags att införskaffa något mer upprätt ;)...satt och klurade lite på antigen en honda cb1000r, kawasaki z1000 eller yamaha fz1n...Vad tycker ni? Någon som är ägare av dessa hojar kan väl skriva några rader...Tack på förhand.
 
Sitter i samma båt, min första hojj var/ är CBR 954 2003.
Just nu suktar jag efter en KTM Superduke 990 med akra pipor.

Har du tagit den i beaktningen?
Om inte, varför inte?
 
Tycker det låter som bra hojval i mina öron:) Inte intresserad av Naken Twin Aprilia Tuono? Eller andra stormotarder som någon nämt superduke, dorsoduro.

Har inte kört någon av ovan, motormässigt vet man bara hur fz1.an är på ett ungefär. Själv börjar jag allt mer snegla mot KTM 690 hållet allt mer :)
 
Jo jag har kikat och kört en 990 superduke med akra pipor. Hel grym hoj faktiskt dock vibrerar röven en hel del. Därav blev den lite degraderad. Sen ville jag ha nån hoj med abs på för den används mest i stan och Göteborg har ju sina dårar till bilister som tydligen fått körkortet ur Nestles paket ;). Jag tittade lite på aprilia shiver som jag tyckte va najs men lite klumpigare än Hondan. Hittils är den en klar favorit.
 
Jag slår ett slag för Buell 1125CR!! Men den finns med två olika styren, ett för "upprätt" åkning!! Billig försäkring, jag kör Hel+europatillägg hos Svedea för ca 5 papp!!
 
Har absolut ingen erfarenhet av nån av hojarna. Men z1000sx är rackars snygg ;P
 
Jag körde en cb1000r förra året, stortrivdes med köregenskaperna och motorkaraktären, tyvär var jag tvungen att sälja i höstas. Har du inte provat den? Gör det!
 
Jag har numera både och. Bandit med halvkåpa och B-King naken. Det är stor skillnad i komfort när det går undan. Testade i 160 och det känns det som hjälmen vill slitas av med nakehoj. Kanske vänjer man sig, men skillnaden är markant.
 
KTM SD eller Aprilia Tuono.
Så, nu har du bara två att välja mellan :D
 
Jag kör en FZ1. motormässigt är den överlägsen de andra japanerna. Kawan har mer pulver på mellanregistret, men känns klen längre upp. Hondan känns trist hela vägen. Däremot har hondan ett betydligt bättre chassi om du vill smiska kurviga vägar . Då jag gillar motorn skarpt gjorde jag lite chassiändringar, såsom att sänka styrkronan 10mm, ny dämpare bak, etc.
Jag valde FZ1 över Superduke för att det är en mer allsidig hoj MED ABS. Det är skönt att smiska motorväg med den, kurviga vägar likaså, lågfart och krypkörning är den outstanding på, känns superstabil i 270 också. den enda grejen SD är bättre på är wheelies
 
Jag kör en FZ1. motormässigt är den överlägsen de andra japanerna. Kawan har mer pulver på mellanregistret, men känns klen längre upp. Hondan känns trist hela vägen. Däremot har hondan ett betydligt bättre chassi om du vill smiska kurviga vägar . Då jag gillar motorn skarpt gjorde jag lite chassiändringar, såsom att sänka styrkronan 10mm, ny dämpare bak, etc.
Jag valde FZ1 över Superduke för att det är en mer allsidig hoj MED ABS. Det är skönt att smiska motorväg med den, kurviga vägar likaså, lågfart och krypkörning är den outstanding på, känns superstabil i 270 också. den enda grejen SD är bättre på är wheelies

Och därmed är väl ändå valet avgjort? :arsele
 
Tycker en speed triple! Roliga att köra, bra vrid, och låter riktigt gött. men smaken är som baken:)
 
Råast av alla i mina ögon är ändå Speed triple. Har också kört superduke och buell 1125cr och alla de hojarna är sjukt underhållande. Köp den du vill ha och du kommer bli nöjd. Börja med att provköra hojarna du funderar på.
 
Då har du inte prövat Tuono v4r :banana

Nä iofs inte... Jag håller mig i mer sansade prisklasser. =/

Men varenda rad 4:a som provkörts känns ivf som en liten flick-symaskin i jämförelse. =) Känns betydligt mer hårdrock varje gång man sätter sig på sin egen igen & startar maskinen. Funderat på många byten men SV'n får allt vara kvar ett tag till... =)
 
finns en nakenhoj där du knappast blir besviken på motorn ... visserligen 1340 kubik och svåra att hitta beg med ABS ....
B-King :hej
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top