100 armhävningar på sex veckor?

Jaja.. smart sätt att få folk att träna lite, men det hade varit kul med en 100armhävningarpåriktigt.se också, för man vet ju hur det brukar se ut när folk gör sina 100 armhävningar :)

Hahaha, komisk filmsnutt... typ som att köra bänkpress och bara lyfta av och på stången.

Jag grejar ca 60st höga riktiga armhävningar och väger runt 85kg i skrivande stund. Brukar inte träna armhävningar men tror inte det är omöjligt med 100 om man ligger i med träningen.

Fast iofs, ett stort antal chins är mer manligt. Där grejar jag inte många reps alls :S

Ja och ett par polare körde detta för ett dryt år sen, då var de på en engelsk/amerikansk sida.

100pushups.com eller nått sånt. De ger resultat och man förbättrqar sig speciellt om man blir lite sporrad av tävlingsmomentet kompisarna emellan.

tror jag gick in på 10-12 armhävningar i ursprungstestet när de var omtestning efter 2-3 veckor så fixade man 35-40 istället. Sen pajjade högerarmen och ja kunde inte köra vidare men då var man uppe på 70-75 st i sträck. sen kan man alltid tjafas om vad som räknas som en "riktigt" armhävning.

Var rätt nöjd med resultatet då man visade tresifffrigt på vågen den tiden (i början i allafall).

jag klara kanske 10 men har dubbelt så mycket o lyfta så de är väl som 20 igentligen :rolleyes:

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna