10 poäng till Aprilia Center i Haninge

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Toppbetyg till Aprilia Center i Haninge

Måste verkligen ge toppbetyg till Aprilia-Center i Haninge för deras trevliga bemötande och stora utbud av kläder och tillbehör (trots den lilla ytan). Tycker annars det mest klagas på olika handlare här på forumet så det är väl på tiden att dom som är bra lyfts fram oxå...

Skulle jag köpa ny mc så skulle jag inte tveka var jag skulle inhandla den.

Fler såna trevliga och hjälpsamma säljare i mc-butikerna tack!

/Lynx

Last edited:
Ehh.. kör inte du Yamaha... men visst är Denny&Co väldigt trevliga säljare.Har handlat en del där och dom är snabba på ta hem grejer på ett eller annat sett. Angående köp av ny hoj skulle jag handla där med. :)

//Ducca

Kan inte annat än att hålla med, bra bemötande och bra priser:tummenupp
Köpte från topp till tå för några veckor sedan, kanon nöjd!

Tycker oxå att det är ett mycket trevligt ställe :tummenupp
å att det ligger 1 km hemifrån gör inte saken sämre :)

Fast dom heter väl Stiffbike?!!

/Freddan

Last edited:
Bor på Norra sidan men åker hela vägen till dem för det jag behöver.
kanske beror på att jag inhandlade min senaste där....
Men om man har erfarenhet av tex Honda City så är det natt å dag.
Tack Honda City för er usla service och hjälp för att jag börjde kolla runt efter nytt märke!!!

Kan väl inte hålla med till 100 % .

Har haft hojen där under vintern , och batteriet var urladdad ... :finger :finger

Inte roligt , och besvarar mail gör dom inte ..

Sedan tycker jag personligen att man kan ta sig 800 meter och besöka Yamahacenter om man ska ha kläder ,,, trevligt bemötande där också .

---------------------------------
Jag vet inte , kanske är jag bortskämd , men lämnar man in hojen för service så får man ialla fall på yamahacenter ett ett kvitto på vad som har bytts ut , varenda skruv/mutter osv . det tycker jag är trevligt ,
På aprilia får man det inte .. man för en klumpsumma ..

Men 10 poäng för trevligt bemötande får dom ...

Last edited:

Sedan tycker jag personligen att man kan ta sig 800 meter och besöka Yamahacenter om man ska ha kläder ,,, trevligt bemötande där också .

Yamaha kanske har trevligt bemötande men ksst avtal med leverantören som tvingar dig vänta 3veckor och uppåt för att få nått lagat... jävligt kul mitt i sesången o bli av me stälelt 3 veckor mitt i sesången.:huvet

Kan inte heller hålla med. Var inne på att kanske köpa en Tuono förra året men de strulade så in i helvete hela tiden (t.ex. bokade jag en provkörning med deras demohoj och när jag kom dit så hade han plockade bort delar för sin racinghoj :rolleyes:).

Jag var in i butiken flera gånger men han verkade alltid så totalt ointresserade, så någon Tuono blev det inte.

Bor på Norra sidan men åker hela vägen till dem för det jag behöver.
kanske beror på att jag inhandlade min senaste där....
Men om man har erfarenhet av tex Honda City så är det natt å dag.
Tack Honda City för er usla service och hjälp för att jag börjde kolla runt efter nytt märke!!!

Skumt, för jag har totalt motsatt erfarenhet av Honda City.

Iofs mer kläd-relaterat, men jag har varit 2 ggr, en bra stund vid varje tillfälle och kikat och provat kläder på MC-Varuhuset. Inte en gång, har ngn i personalen sökt kontakt med mej (jag har kikat åt deras håll däremot, när de hängde vid disken och pratade mat och TV-program med varandra...).

Däremot när man kliver in på MC-Boden, nere vid Lindhagensplan, får man ett härligt bemötande. Ett leende, trevlig hälsning och en jäkligt fin service!:tummenupp

Jag behöver inte säga vem som drog hem mina 1000-lappar va´? :arsele

Tack killar, jag kommer tillbaka när det är dax för nya grejer nästa gång!:)

Har haft hojen där under vintern , och batteriet var urladdad ... :finger :finger

Hej Tompis!

Tycker att de är suveräna, både på service samt hojar betyg 10+
Yamaha i Haninge suger, dålig service, dåligt bemötande alla reservdelar listade. Hmm! du har en Yamaha FRJ1300 vad gör den hos Aprillia Center?
Mvh
Majjen07

Hej Tompis!

Tycker att de är suveräna, både på service samt hojar betyg 10+
Yamaha i Haninge suger, dålig service, dåligt bemötande alla reservdelar listade. Hmm! du har en Yamaha FRJ1300 vad gör den hos Aprillia Center?
Mvh
Majjen07

Dom tar väl hand om alla hojar? om kanske apriliacentret ligger närmast så kanske man väljer det? :va
Sedan varför var du nu på Yamahacenter om du har en Aprilia? :rolleyes:

Det enda jag kan dra slutsatsen av denna tråd är att en del blir behandlade bra på ett ställe och andra på ett annat och vice versa.

jag kan uppleva på affärer här hemma att de är stammisarna som köper ny hoj vartannat år och köper mycket nya o dyra grejer som får hjälp direkt.
sen skits de i resten, ska man ha delar, så får man som svar,, vaddå?
sen finns de det lilla extra där man ska ha ett litet munstycke bara och man får hjälp och leta och kollas upp vad de ska vara...

Jag var INTE nöjd med Aprilia i Haninge!Fick lämna hojjen 3 ggr för att fixa min frambroms.Betalade också för en service(byte av vätskor,filter...)De bytte bara oljan och oljefiltret och sa att övrigt var "sjyst".Om de var så himla bra, varför har de gått i konkurs?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT