Video 10-kubikare gör 329 km/h

Med tanke på att det finns mopeder (50 cc) som medelst strömlinjeformade kåpor och hårt trim gjort över 200 km/h (med förare på) så förvånar det mig nästan att den här lilla pluttleksaken som knappt väger någonting behöver så pass mycket kubik för att köra så fort som den gör... Men det kanske bara är jag:)

Kan troligen min med göra :) men ska jag behålla den i orginal kåpor behöver jag troligen nån form av andnings hjälp.

Fast gör 10cc 339km/h så borde min göra i nuvarande motorform i snabb beräkning 19000 - 33500 km/h jiha

Last edited:
Det här med hastighet i atmosfäriskt tryck som vi nu har på jorden med en ständig dragningskraft är ju roande vilket James May (Captain Slow) bevisade med en Bugatti Veyron.För att få upp denna Bugatti i 249 km/h krävs det 270 hk.Men för att efter det öka farten till strax över 400 km/h behövs det ytterligare 740 hk.Så med andra ord så krävs det fantastiska 470 hk mer för att få upp en ytterligare fartökning på 150 km/h från ca 250 km/h.

Så med andra ord så har vi någonstans en maxbegränsning i förhållande till kraft beroende på motstånd som sätter gränsen innan det behövs en löjligt absurt hög drivkälla för att färdas extremfort.Om inte så hade det varit möjligt att färdas genom universum genom en 100 % exakt rak bana vilket det nu inte är när tom universums krökning ska djävlas som omöjliggör denna raka färd så fort som möjligt.Allt är med andra ord relativt.Därför tycker jag att vi avskaffar en del av denna jordiska gravitation till att börja med.Finns ju ankare vetja. :D

Last edited:
Ett väldigt högt varvtal, väl avstämd pipa bl. a. Allt är handbyggt i dessa "bilar".

Med tanke på att det finns mopeder (50 cc) som medelst strömlinjeformade kåpor och hårt trim gjort över 200 km/h (med förare på) så förvånar det mig nästan att den här lilla pluttleksaken som knappt väger någonting behöver så pass mycket kubik för att köra så fort som den gör... Men det kanske bara är jag:)

What he said! 217Km/H med 50cc. Tror det var en Cascal med en av två Holländska bröder i sadeln.

Äre bara jag som gillar den högteknologiska "stopp-anordningen", man fäller ner en kvast som slår av gasen :D :D

Nåväl, det funkar ju bevisligen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...