10 dagar = avställd!

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Upptäckte nu, genom sambons lite forskande på nätet, att min hoj ska besiktigas senast om 10 dagar!! Inte fått nån lapp om det! Skickar de inte ut lapp om besiktning om hojen är avställd?! Dumt i så fall! :4skrika

Tänk om jag inte får besiktningtid förren om 4-6 veckor och det blir fint väder?!

Ringer nu och försöker reda upp detta!

~Settan~ skrev:
Upptäckte nu, genom sambons lite forskande på nätet, att min hoj ska besiktigas senast om 10 dagar!! Inte fått nån lapp om det! Skickar de inte ut lapp om besiktning om hojen är avställd?! Dumt i så fall! :4skrika

Tänk om jag inte får besiktningtid förren om 4-6 veckor och det blir fint väder?!

Stackare! Då får du sitta hemma och luska på mjauandet när solen lyser på vårvägarna! :död

rozen skrev:
Stackare! Då får du sitta hemma och luska på mjauandet när solen lyser på vårvägarna! :död

Slipper fundera på spinnmotorn! ;) Fick tid innan besiktningstiden går ut, bara att hoppas på några plusgrader och uppehåll.

Och nej, de skickar inte ut lapp om hojen är avställd! :4skrika

Påställd och försäkrad så är det bara att köra tills du får en tid hos besiktningen.
Kan kosta några hundra om man träffar en riktigt otrevlig polis.

~Settan~ skrev:

Samma hände mig!

Ringde o skällde men ingen som brydde sig. :kocko

Men löst sig med en besiktning efter 1 vecka...
:banana

Mattias skrev:
Man KAN köra även fast man inte har besiktigat.

ja ja, kan och kan -mycket man kan som man inte ska eller bör ;)

Nu fick jag iallafall tid, frysa som en känguru i den lappländska vintern lär jag väl göra men besiktigas ska den nu iallafall. Bara att hoppas på vettigt väder och att den går igenom :tungan

~Settan~ skrev:
ja ja, kan och kan -mycket man kan som man inte ska eller bör ;)

Annars kan man även köra dit den på ett släp eller i en buss.

Jag är alltid villig att hjälpa en kvinna i nöd.

RoLLER skrev:
Annars kan man även köra dit den på ett släp eller i en buss.

Jag är alltid villig att hjälpa en kvinna i nöd.

Jo, det är sant. Men det är roligare att köra dit på hojen (även om det är lite kallt).

Jag är inte i nöd själv så jag behöver ingen RoLLER-hjälp, men skulle jag befinna mig i nöd ska jag säga till dig! :tummenupp

~Settan~ skrev:
Jo, det är sant. Men det är roligare att köra dit på hojen (även om det är lite kallt).

Jag är inte i nöd själv så jag behöver ingen RoLLER-hjälp, men skulle jag befinna mig i nöd ska jag säga till dig! :tummenupp

Äsch! Det e bara på med mycket kläder o bita ihop! :D Kört varje dag sen fredags nu...helt ok! Enda negativa är imman på visiret samt att man blir supersvettig innan man hunnit ur varmgaraget... :tummenupp

Drive-in på Valdemarsro lär funka bra. Om du inte bor i Mallllmeeee blir det ju en trevlig tur iaf :)

~Settan~ skrev:

Till o från bes får du köra med ditt fordon hur fan det än ser ut detsamma gäller till verkstad! Så e det inget fel på moppen din e det bara o köra dit den!

~Settan~ skrev:
Slipper fundera på spinnmotorn! ;) Fick tid innan besiktningstiden går ut, bara att hoppas på några plusgrader och uppehåll.

Och nej, de skickar inte ut lapp om hojen är avställd! :4skrika

Tydligen skickar dom inte ut lapp om hojen e påställd heller.. jag har inte fått nån lapp te min hoj, å den ska besiktigas sissta mars... :va :confused:
å den e påställd, det e ja säker på, har skattemärket här, gäller tills i dec. :yoparty

Man får ta närmste väg till besiktning samt ta provturer direkt i samband med reparation för bil. Gäller inte dessa regler även för MC?

Det är väl inte hela världen om du får körförbud nu ändå va?!

morlock skrev:
Det är väl inte hela världen om du får körförbud nu ändå va?!

Jag har fått för mig att böterna för att köra med körförbud är 600:-
Har du otur kostar det en trehundring att besiktiga. Känns sådär nödvändigt.

MHK skrev:
Samma hände mig!
Ringde o skällde men ingen som brydde sig. :kocko
Skällde på vadå? Att ingen skickat ut lapp om besiktning till ett fordon som ägarn begärt att det ska ställas av? Staten vet väl inte om du tänkt ställa av över vintern eller tio år framåt.

man tycka att det skulle gå ut en kallelse när man ställer på om det är dags ....

rookie skrev:
Äsch! Det e bara på med mycket kläder o bita ihop! :D Kört varje dag sen fredags nu...helt ok! Enda negativa är imman på visiret samt att man blir supersvettig innan man hunnit ur varmgaraget... :tummenupp

Du kört :rofl Har du ställt ut din Ducce 1:12 i solen eller....?

Att man får köra till och från bes. vet jag. Men det jag blev :4skrika på var att risken fanns att det blev vår och jag inte hade fått nån bes.tid förren om flera veckor. Lagom kul att stå hemma och glo bara för att jag inte har nån koll på när hojen ska bes. :död

Nu löste det sig iallafall så nu kan våren infinna sig!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt