10.000 HD på Öland?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Men det skulle juh kunna tolkas som vidsynthet och ödmjukhet och det är inte normalsvenskens bästa gren. :crash
Vi måste få ut våra :7petaoch :smasha för att vara riktigt svensk! :tungan

Jag har en kamrat som körde ner till träffen på sin HD. Ja, en som jag vet, det kan nog vara flera kända ansikten. Vi kör båda det vi vill, som vi vill, men eftersom våra motorcyklar är helt olika så är vi tydligen lite udda.

Visst är det trevligare att se Hr Lofterud på en gammal brittisk SportHoj men personen ifråga blir inte tråkigare eller sämre om vi möts när denne kör Affen. :fakta
Jag har ingen affe bara en Transalp…
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tyckte att det var en trevlig tillställning, folk och hojar överallt, många trevliga byggen att titta på, fantastiskt väder, bra fest och inget stök så vitt jag kunde se... Vilket ju är lite märkligt när jag tänker efter, vi i HD-kollektivet är ju tydligen undantagslöst en samling feta, ohyfsade, skäggiga, högljudda, drogpåverkade, kriminella och allmänt otrevliga typer så det är ju lite konstigt att det bara är trevlig och gemytlig stämning när 10000+ av oss samlas på en plats... Eller så är det så att det inom sporthojskollektivet finns en drös fördomsfulla människor som tror sig veta en väldig massa om en hel grupp människor utan att någon gång egentligen ha umgåtts med, än mindre lärt känna, några av människorna ur ovan nämnda grupp... Det kan ju vara så, men vad vet jag.

View attachment 473089View attachment 473090View attachment 473091View attachment 473092View attachment 473093View attachment 473094View attachment 473099View attachment 473096View attachment 473097View attachment 473098



Tack för en liten blänkare från någon som faktiskt var där.



Screenshot_20220622-050636_Samsung Internet.jpg

"Hur fort går den här då?"



Nej men ärligt: dom kör motorcykel.
Där har vi den gemensamma nämnaren, och den är ett tillräckligt högt tal för att inte kunna förbises.


I besiktningsstatistiken visade det sig senast jag tittade att HD låg i topp över körda mil registrerade per exemplar av respektive märke. Skyhögt över allt annat, och fortfarande med ett snitt tydligt över BMWs loggade kilometertal mellan besiktningarna.

Fundera lite över det, och speciellt övertaget i mil räknat gentemot Touringmotorcykeln från Berlin.

HDCS har en stor del i det med sina arrangerade turer, på samma sätt som Vulcanklubben troligen boostar märket Kawasakis totala kilometerutfall med typ det dubbla genom sina arrangemang.

Hur som helst: HD-folket använder sina grejer, kör och trivs ihop.
Låt dem!


Bikerekumenik, goddamnit.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kom hem från hojresa med färjan från Gdynia på morgonen och landade mitt i ledet av customfolk som kom från träffen antar jag. Inte en jävel kan ju hälsa varken vid möte eller omkörning. Slut på att hälsa på customtöntar nu tror jag. :4skrika
Måste bero på att man inte är en redig baaajker med fransar till hjulen, kroppspaketering i läder och trumpeter till avgasrör...
De kan möjligen ha drabbats av hälsningsutmattingssyndrom. Efter ett tag började vevandet från de vallfärdande konvojerna att avta, vilket jag tyckte var en lättnad. Hälsandet avtog redan på ditvägen. Jag tänkte medlidsamt på hur mycket vinkande de utfört som ska hälsa på varenda deltagande också. Lugnare på återfärden då många hade andra mål än att köra kolonn på E22 och whatever. Naturlig följd av ett överdrivet hälsande, hävdar jag helt enkelt och utan att lägga några som helst värderingar i det.
Det ska väl sägas att det förefaller skilja en smula i vägval mellan mig och merparten vallfärdande, åtminstone då.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
... Eller så är det så att det inom sporthojskollektivet finns en drös fördomsfulla människor som tror sig veta en väldig massa om en hel grupp människor utan att någon gång egentligen ha umgåtts med, än mindre lärt känna, några av människorna ur ovan nämnda grupp... Det kan ju vara så, men vad vet jag.
En majoritet av SportHojskollektivet kör inte SportHoj men de skriver ganska mycket.
Det kan också betyda att en drös fördomsfulla, som inte kör SportHoj, vet en väldans massa utan att veta. :hihi


Fördomar sjunger denna Harleyman om, "crusify him someone shouted from the safety of the crowd", trots att han både rakade och klippte sig...


Jag har ingen affe bara en Transalp…
Jag ber om ursäkt, jag är inte helt uppdaterad på de olika modellerna från öst... :rodnar
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top