10 öl = 10 par skor?

Jag har just nu 18 par skor i hallen, men bara 6 bärs i kylen. Försvann min sista manlighet nu? :(

Jag har just nu 18 par skor i hallen, men bara 6 bärs i kylen. Försvann min sista manlighet nu? :(

AAAARGH. Du är en av DOM!!!!

Skämt åsido; nåde den som påtalar nåt sånt här. De kan aldri bara ta det, utan ALLTID skall de kontro med något som går ut på att jag är en sämre människa i varje läge :mad:

Hahahahahaha you lucky bastard, när min förr-förra flickvän flyttade och jag efter några månader skulle hyra ut lägenheten och skulle städa lite innan dess så fyllde jag en svart sopsäck med skor som hon hade glömt bort att hon hade tryckt in i en garderob. Hon hade ingen aaaaning om att hon hade glömt skor här och blev överlycklig över att hon helt plötsligt hade så mycket mera skor.
Jo skohyllan var alltid proppad under tiden hon bodde här, men jag tänkte att stackars flicka så många skor och så lite plats.
Och du gnäller över 10 par....

Aja kontentan är att du kan slänga minst 2 par varje vecka som det finns 5 par där, hon kommer inte märka något. tjejer köper skor lika ofta som vi killar petar näsan i smyg... O inte fan räknar vi kråkor, eller??

Last edited:
Aja kontentan är att du kan slänga minst 2 par varje vecka som det finns 5 par där, hon kommer inte märka något. tjejer köper skor lika ofta som vi killar petar näsan i smyg... O inte fan räknar vi kråkor, eller??

HAHA. Man kanske skulle gömma ett par i veckan och se hur lång tid det tar innan hon saknar ett par?

jag hade faktiskt 20 par skor i hallen häromdagen.
Men endast 3 öl i kylen.

Som försvar får jag dock säga att jag hade så många skor i hallen eftersom jag aldrig slänger några skor. Dom äldsta är säkert 8-9 år gamla gympadojor och dom stod i hallen för att jag skulle slänga dom.

Och ölen ligger ju aldrig i kylen särskilt länge. Man dricker ju upp den?!

Skämt åsido; nåde den som påtalar nåt sånt här. De kan aldri bara ta det, utan ALLTID skall de kontro med något som går ut på att jag är en sämre människa i varje läge :mad:

Jag är förvånnade.
Sambo: "Var är mina skor?"
Jag: På din stol, jag tycker det är för många och där måste kunna sorteras.
Sambo: Aha, men det vill jag ju inte göra nu *hon går ändå och sorterar"
Sambo: Nu är det fyra skor kvar.

:rock

Jag är förvånnade.
Sambo: "Var är mina skor?"
Jag: På din stol, jag tycker det är för många och där måste kunna sorteras.
Sambo: Aha, men det vill jag ju inte göra nu *hon går ändå och sorterar"
Sambo: Nu är det fyra skor kvar.

:rock

Ja, och nu är hon sur, så det blir inget ligga ikväll :4skrika

Om jag hittade en lösning på detta skulle mitt liv vara en fröjd.

HAHA. Man kanske skulle gömma ett par i veckan och se hur lång tid det tar innan hon saknar ett par?

Lite som den där killen i P3 Krister som hade lagt en skiftnyckel modell tung i sin flickväns handväska som alltid var full med prylar för att se hur lång tid det tog innan hon märkte något :D

Seriöst, jag har allvarliga problem här hemma. Jag är anal pedant och min flickvän är helt normal. Det vi bråkar om är egentligen skitsaker, jag är på henne om hur sängen ska bäddas, diskmaskinen ska fyllas korrekt, prylarna i kylskåpet ska vara i en speciell ordning, kläder får ej ligga framme etc.
Det är skitjobbigt att leva med slarviga människor som dessutom hamstrar skor :(

Min kortvariga lycka var dock häromdagen när dottern på lite över två år nästan började grina när jag hade kastar ner hennes leksaker huller om buller i en låda i hennes rum, då satt hon still i nästan 30 minuter och sorterade ut byggklossar för sig, lego för sig och hårsnoddar för sig. Och sen sa hon "Pappa, du får inte lägga mina leksaker så där!" :kär
Det tar sig, hon har inte fått sin morsas gener på den fronten som tur är.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!