10 år på kåken för....

honkiie skrev:
Du menar att det inte var så hemskt att gubben troligtvis suttit och utdelat livstidsstraff och dödsstraff och diverse andra domar som helt och hållet förstört människors liv medans han suttit och slitit i grisen och då troligtvis inte varit så koncentrerad? Jag tycker fan det låter lämpligt med 10 år. Perversa gubbjävel.

1. det är ju inte direkt han som dömer brottslingarna
2. "suttit och utdelat livstidsstraff och dödsstraff" ehmm... du får det till att låta som han ensam delat ut alla livstidstraff och dödsstraff i hela usa under några årtal... visst, jag känner inte till hans historia, men ditt utalande låter som en överdrift iallafall.
3. "helt och hållet förstört människors liv" han ger dom ett straff för det brott dom gjort (indirekt, se punkt ett) det är inte "din oskyldiga syster" han placerar 140 år i fängelse, utan folk som, enligt hela rättegångsprocessen, bevisats/anses vara skyldig till diverse brott (stora som små)

känns ju rätt när en person som drar en tralla på jobbet får tio år (i usa) medan våldtäcksmän, pedofiler osv. i sverige inte ens får en dag i fängelse :mad:

Werzion skrev:
1. det är ju inte direkt han som dömer brottslingarna
2. "suttit och utdelat livstidsstraff och dödsstraff" ehmm... du får det till att låta som han ensam delat ut alla livstidstraff och dödsstraff i hela usa under några årtal... visst, jag känner inte till hans historia, men ditt utalande låter som en överdrift iallafall.
3. "helt och hållet förstört människors liv" han ger dom ett straff för det brott dom gjort (indirekt, se punkt ett) det är inte "din oskyldiga syster" han placerar 140 år i fängelse, utan folk som, enligt hela rättegångsprocessen, bevisats/anses vara skyldig till diverse brott (stora som små)

känns ju rätt när en person som drar en tralla på jobbet får tio år (i usa) medan våldtäcksmän, pedofiler osv. i sverige inte ens får en dag i fängelse :mad:
1 och 2. Vilka är det som dömer brottslingarna då? Det är väl inte juryn som bestämmer hur långt eller vilket straff dom ska ha? Kanske är jag som är oinformerad men jag trodde det var domaren som gjorde det.
3. Bara för att man är ett svin så behöver man inte en perverterad och störd domare som sitter och pumpar kuken medans han överväger hur många år man ska spendera i ett "federal pound me in the ass prison"

morlock skrev:
:confused:

Var han inte domare? Får inte en domare betalt?

Nog så var han dommare

Aftonblaskan:
Domaren Donald Thompson avgick med pension för ett år sedan.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...