1 vecka kvar - Jan Josefsson, när kommer han?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är en vecka kvar och de "Röd/gröna" ser ut att lida tt pinsamt nederlag, Alliansen får egen majoritet - trots att SD verkar komma in med 4,5-6,0%. Så, vänstern är krossad. Och det kommer inte vänsteretablissemanget låta ske, tror jag. Snart bara måste de släppa sin bomb, jag tror ikväll eller imorgon. :gnissla

Det måste bli mer om Littorin, några fler nazister i Centern, några fler islamister i (m) eller vad-fan-som-helst för de kan bara inte låta Måna åka på så hårt med stryk.

När är nästa Uppdrag Granskning? :5sure

Problemet för mediavänstern är väl att de i sin grämelse över resultatet var otaktiska och brände allt krut direkt efter förra valet i sin iver att försvåra för högern. Hade de varit lite taktiska hade de väntat till nu och kunnat avslöja en.... licensskolkare, hemska tanke:)

Hade det funnits något rejält att ta på borde det ha avslöjats redan så att mediadrevet kunnat gå ordentligt. Småskandaler kan ju gå lite hur som helst. Dessutom, att nu avslöja obetalda räkningar, spendersamhet med kontokort och semesterresor på statens bekostnad kommer ju bara att innebära att vänsterns gamla bravader inom detta gebit dras upp igen, inget som de är betjänta av.

Så om de inte lyckas fota statsministern med byxorna nere på ett dagis, kommer det nog att vara ganska lugnt.

Skall dock bli spännande att se vilken av våra förutsägelser som slår in!

Last edited:
Oavsett om det är sport, politik, eller krig så är det aldrig bra att som favorit sänka garden och tro att allt är lugnt.

Jag tror också alliansen kommer att ta hem segern, men risken finns att medias fokusering på att det skiljer 10% gör att dom rödgrönas soffliggare mobiliseras medan alliansens redan startat segerfesten på valmorgonen.

Men skall det grävas upp lik som du säger så borde de dyka i dagarna.

Glöm inte valstugereportaget 2002.
Minns jag rätt briserade det ca 1v före valet.
Det har varit tunt med sådant efter Sven-Otto, och den historien är inte ens avslutad än.
Som VBK skrev, ta för fasicken inte ut segern i förskott. Sossrana har trots allt styrt det här landet typ 65 av de senaste 75 åren.

Efter slutdebatten i SVT kl 20.00 ikväll så är Måna i mos, och att då släppa att Fredrik Reinfeldt inte betalade småtbåtsskatten 1987 kan få hiskeliga följder.

Ja, jag inser att det är folierat att börja babbla om konspirationer - i synnerhet innan de hänt. Det är fan det mest folierade beteende jag sett när jag tänker efter. :gnissla

:5sure :5sure :5sure :5sure :5sure

Ja, jag inser att det är folierat att börja babbla om konspirationer - i synnerhet innan de hänt. Det är fan det mest folierade beteende jag sett när jag tänker efter. :gnissla

Konspirationer är det inte, valtaktik heter det och jag tror båda sidor kommer att sitta med ett åfanleende någon gång fram till valdagen.

Så ta av foliehatten.

Nu brukar det komma ut en massa desinformation.

Inför förra valet läste jag i (AB?) att taket i föräldrapenningen skulle sänkas till 26 tusen (från 32) om Alliansen vann valet. Hittade tyvärr inte artikeln.

Det var BULLSHIT! Så den som är osäker, när det står braskande nyheter så gäller det att kolla om det stämmer!

Däremot hittade jag av en slump LO valtidning inför valet 2006:
• Du som drabbas av arbetslös- het kan få a-kassan sänkt med mer än 2 500 kr i månaden.
• Du som blir arbetslös kan tvingas ta jobb till nära hälften av den lön som du hade innan du blev arbetslös.
• Du kan tvingas säga upp dig och istället bli anställd som egen- företagare utan anställnings- skydd och till lägre lön.
• Du kan få en skattehöjning som innebär att medlemsavgiften för- dubblas genom att avdragsrätten för fackavgiften avskaffas och egenavgiften i a-kassan höjs.
• Du som blir sjuk kommer få lägre sjukersättning.
• Du som är gravid eller föräld- raledig riskerar att missgynnas på jobbet och få fyra månaders kortare föräldraledighet.
• Du som tvingas jobba deltid kom- mer inte att få någon rätt till heltid.
• Du som har en osäker anställ- ning kommer att tvingas till ännu längre och osäkrare an- ställningsförhållanden.

Nån som vet om något allt ovan blev sant? Det jag vet är att föräldraledigheten inte är kortare.

(Författad av Wanja Lundby Wedin.)

Se länk nedan:
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/8875C50669E6BDAAC12571DB004CBEDB/$file/valtidningen.pdf

Last edited:
Nu brukar det komma ut en massa desinformation.

Inför förra valet läste jag i (AB?) att taket i föräldrapenningen skulle sänkas till 26 tusen (från 32) om Alliansen vann valet. Hittade tyvärr inte artikeln.

Det var BULLSHIT! Så den som är osäker, när det står braskande nyheter så gäller det att kolla om det stämmer!

• Du som drabbas av arbetslös- het kan få a-kassan sänkt med mer än 2 500 kr i månaden.
• Du som blir arbetslös kan tvingas ta jobb till nära hälften av den lön som du hade innan du blev arbetslös.
• Du kan tvingas säga upp dig och istället bli anställd som egen- företagare utan anställnings- skydd och till lägre lön.
• Du kan få en skattehöjning som innebär att medlemsavgiften för- dubblas genom att avdragsrätten för fackavgiften avskaffas och egenavgiften i a-kassan höjs.
• Du som är gravid eller föräld- raledig riskerar att missgynnas på jobbet och få fyra månaders kortare föräldraledighet.
• Du som har en osäker anställ- ning kommer att tvingas till ännu längre och osäkrare an- ställningsförhållanden.

:D

(Författad av Wanja Lundby Wedin.)

Se länk nedan:
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/8875C50669E6BDAAC12571DB004CBEDB/$file/valtidningen.pdf

Jaha:va

Ja det gäller ju att måla upp f*n på väggen för att folk att rösta.

Ordet "kan" är ju lite kul, på nåt sätt slipper man ju ansvar med den.

Om <skriv valfritt parti här> vinner valet så KAN du förlora jobbet, få chips på fingrarna, MCn stulen, bilen krockad och huset nedbränt.

Ja det gäller ju att måla upp f*n på väggen för att folk att rösta.

Ordet "kan" är ju lite kul, på nåt sätt slipper man ju ansvar med den.

Om <skriv valfritt parti här> vinner valet så KAN du förlora jobbet, få chips på fingrarna, MCn stulen, bilen krockad och huset nedbränt.

Jaha:confused:

Du lyckades ju hitta dessa argument, kan du då påvisa vilka som inte stämde?

Edit: ok vi väntar med svar tills i morgon när du Googlat och Wikiat klart:tummenupp

Last edited:
Konspirationer är det inte, valtaktik heter det och jag tror båda sidor kommer att sitta med ett åfanleende någon gång fram till valdagen.

Så ta av foliehatten.

Jag tror moderaterna har leendet just idag, Måna föreslår Jättepannan #1 som Idrottsminister. :lol
Och Stellan Skarsgård är distanssosse från onda USA, herregud. :galen

%7B6D41B2DB-D8D2-4ACE-9FE7-151A165D7C3F%7D.jpg

Jaha:confused:

Du lyckades ju hitta dessa argument, kan du då påvisa vilka som inte stämde?

Edit: ok vi väntar med svar tills i morgon när du Googlat och Wikiat klart:tummenupp

Ok, om vi tolkar ett "kan" som ett skall:

>Fel. För en undersköterska har lönen ökat med 1422 kr/mån och för en arbetslös undersköterska har akassan sänkts med 1100 kr i månaden.

>Inte hittat någon som tvingats till detta. Fel.

>Inte hittat någon som tvingats till detta. Fel.

>Egenavgiften har höjts, i vissa fall mer än 2ggr beroende på bransch. Hotellstädare tex (antar att man bara kan städa hotell då, och inte nån annanstans), medan många fått sänkt (branscher med hög sysselsättning).

>Ja.

>Nej.

>Ja. Det är en märklig idé, att lagstifta om att tvinga företag att heltidsanställa deltidsarbetare. Vissa yrken utövas på deltid.

>Öhhh? Omätbart.

Jag tror moderaterna har leendet just idag, Måna föreslår Jättepannan #1 som Idrottsminister. :lol

Jag tycker tvärtom att det var ett smart drag. Han är ju sympatisk och, jämfört med Ringholm, Einstein!

Last edited:
Jag tycker tvärtom att det var ett smart drag. Han är ju sympatisk och, jämfört med Ringholm, Einstein!

:näsblod Har du ens sett "Mästarnas mästare"? Bortskämd snorunge som inte ska få bestämma över något, oavsett hur stor panna han än har. Dessutom, varför har vi ens en idrottsminister? Lägg pengarna på något vettigt som tex en motorsportsminister. Friidrott är trams, det vet alla.

Eller så blir det tvärt om. Oppositionen har förlorat, det vet de om. SD kommer troligen in i riksdagen om man ska tro opinionsundersökningarna. Det som kan hända är att Alliansen inte får egen majoritet och SD får en vågmästarroll. Detta ses nog av de flesta som det sämsta alternativet. Det rationella vore om Mona uppmanade sina s-väljare att rösta på Alliansen istället.

Det rationella vore om Mona uppmanade sina
s-väljare att rösta på Alliansen istället.

Fet chans att det skulle hända.

Mona kommer istället att anse att om Aliansen har mindre än 50 % så ska de avgå, även om de är större än röd-gröna. Dvs i praktiken räkna in SD som "sina" trots att hon tar avstånd från dem och kräver att alliansen gör det samma.

Aliansen kommer sjävfallet vägra och sen blir det ett rävspel aliansen + mp eller rödgröna + c eller rödgröna -vpk +c + fp.

Last edited:
Och Stellan Skarsgård är distanssosse från onda USA, herregud. :galen

Det är populism på hög nivå; Stefan Holm tillhör en riktig sossesläkt i Värmland. Måna vädjar väl till alla sossefästen i bruksorterna.

fy fan

Fet chans att det skulle hända.

Mona kommer istället att anse att om Aliansen har mindre än 50 % så ska de avgå, även om de är större än röd-gröna. Dvs i praktiken räkna in SD som "sina" trots att hon tar avstånd från dem och kräver att alliansen gör det samma.

Aliansen kommer sjävfallet vägra och sen blir det ett rävspel aliansen + mp eller rödgröna + c eller rödgröna -vpk +c + fp.

Ja, så lär det bli. Det är kanske inte den bästa lösningen för Sverige.

Aliansen kontrar !

Ny idrottsministerkandidat för alliansen.
Idrott ska va skoj!

Bifogat

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    17.9 KB · Visningar: 182
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...