1 bilförgasare istället för två mc förgasare

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
hur skulle det funka tro att ta en gammel b20 zenith förgasare eller liknande och sätta på hojen istället för dom två keihin som sitter på kawasakin nu och bara krånglar............skulle det funka? skulle det gå att besikta?

Jovisst skulle det funka, men att få ett par gamla föggar att funka är betydligt enklare än att mäckla dit en asgamma skitförgasare.

Jag vet fler som använt bilförgasare på hojar. I detta fall äldre Trajor och BSA. Allt går, men det är inte alltid enkelt...eller snyggt. Min personliga favorit är en Weber DCOE 40 sittandes på en BSA Lightning 650.

Ja minns att jag tänkte det omvända på den tiden man körde trimmad volvo.
Varför inte köpa en gasar brygga från en gmmal r gixxer och få 4 feta vacuum gasare för en spottstyver jämfört med webers, men sen var de ju de där med att tillverka ett insug.....:näsblod

Jag skulle starkt avråda, speciellt om det är någon förgasare som satt originalmonterad. Det finns små möjligheter att justera dem och de krävs nog ordentliga justeringar för att det ska fungera ok.

Mc-förgasare ha stora justermöjligheter, billiga munstycken och är gjorda för att sitta på hojen.

Jag tror du kan få hojen att gå, men att få den att gå bra och med samma effekt som original är nog att glömma.

Jag hade hellre byggt insprutning.

Som andra varit inne på, don't.

Köp en meckhandbok och gå därefter.
Kolla även allt som har med tändning att göra, att tändkablar/hattar är fina och så. Kolla så att inte vacuummembranen är kassa eller så.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard