1. Bayliss 2. Biaggi

sandstream skrev:
2674484
När Max uttalar sig negativt om något uppfattar hans fans här på SH det som konstruktiv kritik till team och/eller tillverkare. När Hayden uttalar sig om sin koppling är han en gnällspik som borde lära sig att köra.

"The worst piece of crap ever" var det väl Hayden kläckte iofs, det är konstruktiv kritik :rolleyes:
Biaggi har gnällt betydligt värre, det där var ju bara en beskrivning av problemen under helgen, och att han inklusive hela teamet jobbat stenhårt för att lösa dem under helgen.
Vilket jag tycker både Biaggis och Kagayamas tider samt utsagor vittnar om.
Dessutom säger han bara att det tar lite tid för både honom och teamet att förstå hur den nya cykeln fungerar, och att det är det som de jobbar med.

oFFkeFF skrev:
Biaggi har gnällt betydligt värre...
Han har ju fått ett rykte om sig att vara gnällig och det lär han få leva med.
Tror inte det här var det sista negativa uttalande vi hörde från Biaggi. Ska bli kul att höra vad han har att säga under säsongen.

Chris Ash skrev:
2674732 Mick Doohan var aldrig rädd för att såga "The Mighty HRC" längs med fotknölarna offentligt om de inte hade gjort hemläxan, bra, det sätter pressen på dem pressen bör sättas på.

Klart om man ÄR bäst så behöver man kanske inte vara orolig för om ens uttalande påverkar ens karriär negativt i framtiden. Är man inte den bäste (vilket förmodligen är fallet med Biaggi (dock en period i 250 så kan man diskutera om han var bäst kanske, men det fanns dock andra talanger under samma tidsperiod) ) och därigenom inte oumbärlig så tycker jag att man skall vara lite smidig när man hanterar media och inte bita handen som föder en(klart om man tror att man är bäst så kanske man tror att man kan komma undan med det utan att det påverkar ens karriär). Men visst även om det kanske inte är ens personlige favorit eller ens "role model" så var han peppar i "MotoGP-grytan".

Nyteknik skrev:
2675313 Aaah, det är egentligen omsorg för Biaggi som ligger bakom att somliga har svårt att stå ut med att han inte är ett godmodigt charmtroll.

Sätter man sig på en hög piedestal får man automatiskt fiender. De som har omsorg för biaggi här kan nog räknas på en hand:D .

bean305 skrev:
2675099 (dock en period i 250 så kan man diskutera om han var bäst kanske, men det fanns dock andra talanger under samma tidsperiod) )

Diskutera om han var bäst? Finns det överhuvudtaget nån tvekan hos någon om vem som var bäst 1994-1997? Ungefär som att säga "Doohan kan man kanske diskutera om han var bäst 1994-98" eller "Rossi kan möjligen ha varit bäst under de år han tog sina fem titlar".

Jag kan inte se vilken förare i WSBK som är i närheten av Max Biaggi varken merit eller talangmässigt.

Chris Ash skrev:
2675665 Diskutera om han var bäst? Finns det överhuvudtaget nån tvekan hos någon om vem som var bäst 1994-1997?
Jag kan inte se vilken förare i WSBK som är i närheten av Max Biaggi varken merit eller talangmässigt.

I mitt uttalande så skrev jag detta:" Är man inte den bäste (vilket förmodligen är fallet med Biaggi (dock en period i 250 så kan man diskutera om han var bäst kanske, men det fanns dock andra talanger under samma tidsperiod) )". Jag säger alltså att han INTE ÄR bäst, med tillägget att mitt uttalande kanske inte stämmer under en viss period(men visst "kanske:t" gjorde min motsägelse något vag, så det kanske öppnar för feltolkning). Personligen tycker jag att han VAR den BÄSTA under delar i 250:i perioden (han var Aprilia).

Om någon förare är talangmässigt bättre just nu låter vi framtiden utstaka. Men gamla meriter kan ibland vara just gamla meriter, men talang har han självklart (det har alla på den nivån) men det finns det fler som har (i dagsläget känns Bayliss mer talangfull). Man är tyvärr inte per definition bättre förare bara för man har kört i MotoGP jämfört med SBK, dock tror jag konkurrensen är hårdare i MotoGP och snittföraren är "bättre" i MotoGP än i SBK (men inte per definition). Sen tror jag 125R är som gokart för bilåkarna, det är där man lär sig grunderna (eller kanske minimoto:confused: ).

Och GOD JUL alla RR-gubbar

"Hi guys, we ended today the three days test session in Qatar. We leave the circuit not really satisfied, considering that we have found quite a lot of difficulties that in Valencia we haven’t meet. Above all lots of vibrations and the entry in the bend was hard. I have tried to do as much laps as I could, 73 in total, in order to give to my team lots of information. I have been the last one to enter in the box, when the other ones had already ended up their laps long time before. I really hope these indications can be useful to improve the problem. On these test we only had a bike and I have to say that this thing did not help us. Working and using only a bike, slow down the job system. However I do trust my team and I stay positive, I hope next test will be better. I take the occasion to send you my best wishes Merry Christmas and happy new year, let’s hope it will be an exciting one! Ciao"

Urklippt från Kejsar Max´s sida. Ser väldigt lite av arrogans och bortskämdhet i detta.

Bingo skrev:
2674318
Lustigt det här, Folköl gnäller på sitt sedvanliga sätt och påstår helt utan täckning att Biaggi gnäller och rätt vad det är är det en sanning att Biaggi gnäller om sin nya cykel...

Que? Gnäller på sitt sedvanliga sätt, har jag missat ngt eller kan du förklara?

Inte har väl jag sagt ngt om Jappanare nu igen :D

Back