1. Bayliss 2. Biaggi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
The Pirelli 3-day tests at Qatar finished with Team Alstare Suzuki Corona Extra rider Max Biaggi posting the second fastest overall time, behind 2006 Superbike World Champion Troy Bayliss.

Biaggi
”I think that this track is really difficult for us and the conditions on day one didn't help us much. The track felt a bit slippery - probably because of the sand - and I didn't want to push too hard, too soon and crash. When the conditions improved I was able to start to understand the feeling of the bike. It definitely didn't feel as good initially as it did during our last tests in Valencia and we soon realised that we had a lot of work to do - probably more then the others here. For all of us, the bike is still new and we have to work on the stability of it as well as the characteristics of the engine. At the moment the engine doesn't feel so smooth and that makes it difficult entering and exiting the corners. That, together with the behaviour of the chassis, means that I cannot get the bike to drive as smoothly as I would like.

Like everybody else, I set my best lap time on a soft tyre- one that would not be able to last a complete race - but it was good to finish with the second best lap here. I am happy with how the team is working and am confident that they will be working just as hard on the build-up to the next tests. Suddenly the first race seems not so far away so I hope our next tests will solve some of our current problems.”

www.superbikeplanet.com

Jaha.........Det verkar spännande inför nästa säsong.
Har funderat lite på det där med gp vs. superbike. Det verkar inte helt lätt att ställa om mellan de klasserna, eller hur?
T.ex. har ju både Bayliss och Edwards haft det rätt trögt i gp, fast de var toppförare i superbike. Inte så konstigt tänker de flesta, eftersom gp är den värsta klassen.
Men Barros som gick från gp till superbike verkade ju ha det lite svårt åxå. skulle inte förvåna mej om Biaggi kommer få lite svårt att anpassa sej nästa säsong. Jag menar det är ju inte självskrivet att han vinner superbike vm -07 lätt bara för att han var en toppförare som troligen hade vunnit över Bayliss i gp vm.
Det som är lite intressant är att om man ser det så, så kan man inte bara avfärda superbike som en b-klass. Eller hur?

Slan Cruel skrev:
2673495 Jaha.........Det verkar spännande inför nästa säsong.
Har funderat lite på det där med gp vs. superbike. Det verkar inte helt lätt att ställa om mellan de klasserna, eller hur?
T.ex. har ju både Bayliss och Edwards haft det rätt trögt i gp, fast de var toppförare i superbike. Inte så konstigt tänker de flesta, eftersom gp är den värsta klassen.
Men Barros som gick från gp till superbike verkade ju ha det lite svårt åxå. skulle inte förvåna mej om Biaggi kommer få lite svårt att anpassa sej nästa säsong. Jag menar det är ju inte självskrivet att han vinner superbike vm -07 lätt bara för att han var en toppförare som troligen hade vunnit över Bayliss i gp vm.
Det som är lite intressant är att om man ser det så, så kan man inte bara avfärda superbike som en b-klass. Eller hur?

hmmm...
Bayliss gjorde ett inhopp iår i MotoGp... och det vann han...
Säga vad man villl, men köra hoj kan han....

Bennybåge skrev:
2673561 hmmm...
Bayliss gjorde ett inhopp iår i MotoGp... och det vann han...
Säga vad man villl, men köra hoj kan han....

Svårt att dra slutsatser av enstaka race, lättare att titta på Bayliss kompletta säsonger i GP där han aldrig varit bättre än sexa totalt.

Alla på VM nivå "kan köra hoj".

Tycker inte att Biaggi är så sympatisk mot sitt team och mekaniker när han hänvisar till "they". Det ger ju inte skenet av att han anser sig vara en av teamet, snarare en arrogant, bortskämd rommare med skägg. Suzuki tröttnar nog oxå snart på honom och hans gnäll.

HA HA! Snacka om att dra förhastade slutsatser och dömma någon innan brottet ens är begått. Alstare Corona teamet har ju bara haft positiva saker att säga om Biaggi.

Han måste sitta på en skithoj för inget verkar ju funka som det ska. Chassiet ostabilt, motorn ryckig och däcken som han fick använda för att sätta ett snabbt varv håller inte för en full racedistans.

"we soon realised that we had a lot of work to do - probably more then the others here. For all of us, the bike is still new and we have to work on the stability of it as well as the characteristics of the engine. At the moment the engine doesn't feel so smooth and that makes it difficult entering and exiting the corners. That, together with the behaviour of the chassis, means that I cannot get the bike to drive as smoothly as I would like."

Vad sa Troy Bayliss om sin hoj?

Trådens titel är väl ett ganska troligt slutresultat över säsongen i år.
Jag troratt det är mellan dessa det kommer att stå.

Maverick_ou812 skrev:
2673690 Han måste sitta på en skithoj för inget verkar ju funka som det ska. Chassiet ostabilt, motorn ryckig och däcken som han fick använda för att sätta ett snabbt varv håller inte för en full racedistans.

Men om det var så då, ska han då inte säga det? Allt kan inte alltid vara guld o gröna skogar...

Folköl skrev:
2673598 Tycker inte att Biaggi är så sympatisk mot sitt team och mekaniker när han hänvisar till "they". Det ger ju inte skenet av att han anser sig vara en av teamet, snarare en arrogant, bortskämd rommare med skägg. Suzuki tröttnar nog oxå snart på honom och hans gnäll.
Om hans team kommer att tröttna på hans gnäll är inget jag vet något om. Däremot vet jag helt bestämt att jag kommer att tröttna på ditt ordmärkargnäll.

Du har stavat romare fel.

Lord Melchet skrev:
2673697 Trådens titel är väl ett ganska troligt slutresultat över säsongen i år.
Jag troratt det är mellan dessa det kommer att stå.
Tror jag med. Med Corser en liten bit bakom.

Last edited:
oscar skrev:
2673710 Men om det var så då, ska han då inte säga det? Allt kan inte alltid vara guld o gröna skogar...
Tycker mest det är konstigt att man plockar ut en hoj som verkar vara så "ofärdig". Borde inte Suzuki ligga lite längre fram när man börjar testa? Att man måste justera in fjädring m.m. efter banan fattar jag men motorkaraktären bör man väl ha full koll på? Knappast dom första varven på den banan för dom.

Det Biaggi säger är ju knappast nån sales promotion för GSXR

Maverick_ou812 skrev:
2673732 Tycker mest det är konstigt att man plockar ut en hoj som verkar vara så "ofärdig". Borde inte Suzuki ligga lite längre fram när man börjar testa? Att man måste justera in fjädring m.m. efter banan fattar jag men motorkaraktären bör man väl ha full koll på? Knappast dom första varven på den banan för dom.

Det är ju en helt ny maskin och det är ju just därför man testar. Hade allt varit färdigt och perfekt hade man ju inte behövt testa.
Yamaha testade tex fyra olika svingar och fyra olika chassien. Jävligt oproffsigt att ha en så ofärdig hoj när man ska tävla om två månader...

Maverick_ou812 skrev:
Att man måste justera in fjädring m.m. efter banan fattar jag men motorkaraktären bör man väl ha full koll på?

Alltså, det är ju ingen standardmotor med standardelektronik i en WSBK-hoj.

Maverick_ou812 skrev:
2673690 Han måste sitta på en skithoj för inget verkar ju funka som det ska. Chassiet ostabilt, motorn ryckig och däcken som han fick använda för att sätta ett snabbt varv håller inte för en full racedistans.
Angående däcken var det ingen som verkade riktigt nöjd med dem och det var inga långa distanser som lades. Corser körde 10 varv som mest och han lade också sitt snabbaste varv med däck som inte skulle hålla för race.

Bayliss:
"I'm very happy to have come away from the test in this sort of form and it's great to be able to go home for Christmas knowing that you've done a good job" declared Bayliss. "That time was set on a softer tyre which it's not possible to do a race distance on but my long run was good as well."

Frågan är om uttalandet från Biaggi i början av tråden är inledningen på en lång serie av liknande uttalanden från honom om inte resultaten infinner sig tillräckligt snabbt. Antingen är han bara ovanligt ärlig jämfört med de andra förarna för det är inte ofta de har så mycket negativt att säga.
Gustav O skrev:
2673748 Angående däcken var det ingen som verkade riktigt nöjd med dem och det var inga långa distanser som lades. Corser körde 10 varv som mest och han lade också sitt snabbaste varv med däck som inte skulle hålla för race.
Bayliss körde 16 varv som mest har jag för mig att jag läste på WSBK-sajten med bra tider.
Testerna är väl även till för att Pirelli ska kunna förbättra sina däck innan säsongen börjar.

sandstream skrev:
2673756 Frågan är om uttalandet från Biaggi i början av tråden är inledningen på en lång serie av liknande uttalanden från honom om inte resultaten infinner sig tillräckligt snabbt. Antingen är han bara ovanligt ärlig jämfört med de andra förarna för det är inte ofta de har så mycket negativt att säga.
Bayliss körde 16 varv som mest har jag för mig att jag läste på WSBK-sajten med bra tider.
Testerna är väl även till för att Pirelli ska kunna förbättra sina däck innan säsongen börjar.
Fler som gnäller.
Noriyuki Haga - Yamaha Motor Italia
"We have new swingarms and chassis to test but it is very hard to evaluate them when the track is the way it was in the first couple of days. But in the end we found a good combination of chassis and swingarm, but we did not get such a good feeling from the tyres as we hoped. We still need to work on the set-up of the back end of the bike because with so little grip from the track it is difficult to know the exact direction to take. On fresh tyres we can do the times. We did a long run but we could have made a longer one if we had more duration from the tyre life."

Bayliss tid sattes med mjuka däck och sexton varv är ju inget race men han är ju storfavorit inför 2007.

Maverick_ou812 skrev:
2673732 Tycker mest det är konstigt att man plockar ut en hoj som verkar vara så "ofärdig". Borde inte Suzuki ligga lite längre fram när man börjar testa? Att man måste justera in fjädring m.m. efter banan fattar jag men motorkaraktären bör man väl ha full koll på? Knappast dom första varven på den banan för dom.

Ofärdig? Ny hoj till nästa år och tredje testet för biaggi och kagayama..

Back