1 ar efter skada. Fraga om ersattning fran fsb

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fick hem ett brev igar gallande min skada sedan augusti forra aret. Forsakringsbolaget har erbjudit mig 6000kr for att avsluta arendet men jag har fortfarande problem med verk. Situationen ar denna att jag nu bor utomlands och jag tror detta pressar utredningen for bolaget. Jag vill inte avsluta arendet om det nu ar sa att mina men kommer att bli bestaende och om det ar aktuellt med att ta ut en ersattning sa vill jag veta om denna summan ar rimlig eller om jag ska overklaga (och hur jag gar tillvaga med allt det harifran osv).
Jag fick nagra manader efter skadan ut lite over 2000kr for sveda och verk som jag hade haft under 2 manader. Nu lite mer an ett ar senare har jag besvar med att ga i trappor, spela fotboll eller utova sport overlag da jag far verk i knaet. Jag har full rorlighet och lakaren kan inte saga vad verken beror pa, formodligen ledband och ligament, muskelfasten mm som haller pa att bygga upp sig igen efter skadan da jag inte anvande benet sa mycket. Sjalv vet jag inte vad jag ska tro da jag haft full rorlighet nu lange men problemet med verken har inte blivit battre pa det aret som gatt. Bor jag acceptera ersattningen? Ratt lockande att ta emot pengar till motorrenoveringen men jag vill inte bli blast eller gora ett dumt beslut om jag skulle ha bestaende men. Vad skulle ni gjort och vilken ersattning skulle ni tyckt var rimlig i mitt fall? Vart kan jag vanda mig for radgivning i arendet. Bor som sagt nu i Brasilien och flyttar inte hem foren i vár.

Tack pa forhand.

Finns ju advokater som endast jobbar med sånt här och får ut så mycket som möjligt får skador och men.
Jag hade inte tagit 6000 för de besvär du beskriver, driv det vidare så långt det går med advokat. Kostar dig inget förutom det advokaten tar i % arvode av de pengar du får.

Det är lätt och låta girig och tänka att det kostar alla andra försäkringstagare mer, men man tecknar ju försäkring just för sånt här.

Det är ett dåligt bud från försäkringsbolaget, tycker jag. Anlita en advokat, du ska ha det du har rätt till. Lycka till!!!

Mr_Nilsen skrev:
2575753 Finns ju advokater som endast jobbar med sånt här och får ut så mycket som möjligt får skador och men.
Jag hade inte tagit 6000 för de besvär du beskriver, driv det vidare så långt det går med advokat. Kostar dig inget förutom det advokaten tar i % arvode av de pengar du får.

Det är lätt och låta girig och tänka att det kostar alla andra försäkringstagare mer, men man tecknar ju försäkring just för sånt här.

Ta inte 6000kr, låt de utreda vart problemet ligger! Du kanske till o med klassas som nån procent invalid eller så! Då går de på basbelopp.

Men du har inga andra med? Lycka till!

/ Henke

Henren skrev:
2575771 Ta inte 6000kr, låt de utreda vart problemet ligger! Du kanske till o med klassas som nån procent invalid eller så! Då går de på basbelopp.

Men du har inga andra med? Lycka till!

/ Henke
Inga andra "bestaende" men. Hade besvar med ryggen strax efter olyckan men det ar inget som ar kvar. Antar att den forsta ersattningen for sveda och vark tackte det. Nu ar det enbart vark (vid belastning) i knaet men jag har dock full rorlighet.
Eastman skrev:
Tack! skall ta kontakt med dem.

Min storsta fraga ar dock. Hur kan jag driva detta arende harifran Brasilien? Jag har inga juridiska kunskaper i amnet sa detta ar mycket komplext for mig. :(

om man är i brasilien o glassar då är man inte värd någe mer :P
Nä men mer pengar borde du få ut de är ju de vi betalar dom för. me tanke på att en bekant till mig fick 20 000 för ett 5 mm lång ärr på kinden som knappt syns

Haha, jag som tänkte orera högt och lågt om hur irriterande det är när folk skriver som krattor! Men sen fattade jag att det är bara alla ä, å,och ö som fattas... :huvet

Jajja, ta inte 6000kr för ett knä. Det är min BESTÄMDA uppfattning.

jag blev klassad som 17% invalid av fb och har inte full rörlighet i armbågen, och kan säga att det blev betydligt mer än 6000:- i ersättning.
Anlita en advokat...

Jag har en av sveriges bästa advokater som rotar i allt jag har rätt att få ersättning för. Det bästa är att FB ersätter kostnaden för honom! :tummenupp

6k är växelpengar mot bestående men.
Skulle skrattat åt dom och eldat upp pappret det stog på!

Blir du 1% invalid kmr du få bra mycket mera.

Så NEJ du ska verkligen inte ta imot det!

Tack sa mycket alla. Nu har jag lyckats fa arendet oppet tills vidare. Ska boka en tid for undersokning hos ortoped i mars-maj lagom tills jag kommer hem till Sverige. Forsakringsbolaget sa dock att om jag blir helt aterstalld sa kommer jag ga miste om ersattning. Lakaren vet som sagt i nulagetinte vad smartan beror pa och om den kommer forsvinna. Han sager dock att det troligtvis beror pa svaga muskelfasten, ligament osv vilket kan bli battre tills jag kommer hem iom att jag nu tranar knaet enligt rad fran min gymnast. Klart jag vill bli bra men jag tycker det later lustigt att jag inte skulle kunna fa ut ersattning nar det finns over 1 ars dokumentation pa sveda och verk.

philsson skrev:
2593455 Tack sa mycket alla. Nu har jag lyckats fa arendet oppet tills vidare. Ska boka en tid for undersokning hos ortoped i mars-maj lagom tills jag kommer hem till Sverige. Forsakringsbolaget sa dock att om jag blir helt aterstalld sa kommer jag ga miste om ersattning. Lakaren vet som sagt i nulagetinte vad smartan beror pa och om den kommer forsvinna. Han sager dock att det troligtvis beror pa svaga muskelfasten, ligament osv vilket kan bli battre tills jag kommer hem iom att jag nu tranar knaet enligt rad fran min gymnast. Klart jag vill bli bra men jag tycker det later lustigt att jag inte skulle kunna fa ut ersattning nar det finns over 1 ars dokumentation pa sveda och verk.

Jag tror försäkringsbolaget menar att du inte kommer får några pengar fall du blir 0% invalid.
Sveda och värk borde du ju dock få pengar för även fall du blir 100% återställd.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park