1:a service R1

en vild gissning är väl att olja samt oljefilter byts.
det är nog det som är viktigt.. de brukar ju oxo kolla att saker o ting sitter fast.. men det märker man väl ändå själv :rolleyes:

Stavfelet skrev:
Vad exakt ingår (åtgärdas) i en första service på en 03'as R1?

cloud79 skrev:
en vild gissning är väl att olja samt oljefilter byts.
det är nog det som är viktigt.. de brukar ju oxo kolla att saker o ting sitter fast.. men det märker man väl ändå själv :rolleyes:

På mina kvitton stod det att de kontrollerar insprutning osv... kommer inte ihåg allt, men det är inte lite pengar de tar ut för i princip ett oljebyte :4skrika

Mattiaz skrev:
På mina kvitton stod det att de kontrollerar insprutning osv... kommer inte ihåg allt, men det är inte lite pengar de tar ut för i princip ett oljebyte :4skrika
Verkligen, min första service ska kosta ca.2000:- Jag skall även installera en PC och det ska dom ha ca.3000:- för.... : (

Gustaf skrev:
Verkligen, min första service ska kosta ca.2000:- Jag skall även installera en PC och det ska dom ha ca.3000:- för.... : (

Tror de tog ca 2200:- för 100mila, och sedan samma för 1000mila... hur fan går de ihop :va

Bra är iallafall att det är service var 1000e mil, gissa vad min polare blev glad när jag informerade honom att de hade utökat serviceintervallen även på de äldre R1orna... så hans -98 skulle nu servas var 1000e istället för var 800e som förrut :banana

Är det ng som vet vad dom tar för att bänka hojen? Det ska tydligen ingå när dom intstallerar PC och att installera en PC kan ju inta vara så dyrt???

Vad kostade 2000 mila? Jag har en 2002:a och de skulle ha drygt 4000 inkl material. Ny bytte jag olja för prick 450 mil sen så det väntar jag med = kommer bli något billigare.

Billig olja förresten... Motul 300V Competition. 4x1 liter = 600 spänn. Gick väl i en 3,3 liter.

jag betalade 2800.. och då hade jag knfilter... annars hade det blivit 3300

00a/2000milaservice

vad ni betalar överpriser för servicar. Jag betalade 950 för 100 mila och nästa kostade 955. så fortsätter det förutom när nya stift ska i.

//jaG

Och vad är hemligheten?

Jobbigt när man inte har nånstans att jobba + inte kan alla momenten. Nåja när jag blir stor ska jag ha garage med MC-lyft.

Gustaf skrev:

Gahh, skall dom ha 3000 för att instalera en pc :3freak Gör du ju själv på en halvtimme.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...