1:a hjälpen-utbildning på Sporthoj-festen?

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Såg i den eminenta tråden som Ambulans lagt upp angående det första omhändertagandet på olyckplats, att det verkar finnas ett stort intresse för detta på forumet. Någon frågade Ambulans om han kunde köra en utbildning i detta på festen.

Om intresset är stort så skulle vi kunna ordna en utbildnings-stund för alla intresserade på lördagen på Fiskeboda (innan alla chanserat och blivit tok-fulla, alltså). Jag tror att jag kan fixa utrustning med docka mm från ambulansen här. Jag ställer gärna upp och föreläser ur mitt pespektiv, så kan antingen Ambulans ta det ur ambulanssjukvårdens perspektiv, eller om han inte kan så kan jag nog fixa någon föreläsare från ambulansen här i länet.

Det som behövs är en bra lokal samt en overhead-projektor. Vad tror ni? Är det något som kan vara aktuellt?

Det är väl ingen dum idé. Nyttigt för alla.
Det som kan vara ett problem är väl tidsschemat. Om vi ska hinna med motardtävling, burnoutrekord o.s.v. innan festen drar igång.

Vi får väl sätta oss någon dag och skissa på ett schema för festen.

Mycket bra initiativ, som sagt om inte folk har börjat dricka så kan det nog vara en bra idé...
Faktum är att det var nog det vettigaste förslaget på det här forumet på länge :tummenupp
Lite akutkunskaper kan man aldrig få för mycket av!

det är just sådana här förslag som kan med tiden få försäkringsbolagen att ge oss medlemmar rabatt. Jag har inte hängt med i festdiskussionen, var och när är den?

Suverän ide!! Så ser man helt sonika till att slänga ut dem som inte kan ge fan i spånken....

Kanon-idé Kjelle, vi får se till att klämma in det.
Blir ju troligtvis den vettigaste grejjen denna sommar.. :tummenupp

*/ ?>
Back