1,5 miljarder muslimer idag, 500 milj 1973

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Intressant att muslimerna stadigt ökar i antal, i en tid då man trodde att folk kanske blir mer upplysta i hur saker och ting har uppkommit och fungerar.

Jag själv tror ju på vetenskapen och inte på någon gammal samling uppenbarelser förpackade i en bok.

/T

Hur ser motsvarande befolkningsökning bland kristna ut?

mb skrev:
Hur ser motsvarande befolkningsökning bland kristna ut?

Ingen aning, såg denna siffra på Aftonbladet.se nyss. Det spelar iof inte någon roll vilken religion det handlar om, jag har bara svårt att förstå en sådan kraftig ökning. Undrar vad den beror på?

/T

det är ingen nyhet att muslimer medvetet skaffar många barn just med målet att bli majoritets religon på jorden... skrämmande tanke när dem blir den största religonen.. lite som "Planet of the Apes"

Twin skrev:
Ingen aning, såg denna siffra på Aftonbladet.se nyss. Det spelar iof inte någon roll vilken religion det handlar om, jag har bara svårt att förstå en sådan kraftig ökning. Undrar vad den beror på?

/T
Att folk har det förjävligt och sen kommer någon och lurar i dom att göra si o så så får du ett underbart liv efter detta.

fart freak skrev:
det är ingen nyhet att muslimer medvetet skaffar många barn just med målet att bli majoritets religon på jorden... skrämmande tanke när dem blir den största religonen.. lite som "Planet of the Apes"
Gissa varför Vatikanstaten är emot kondomer.... Samma strategi, annan religion.

Twin skrev:
Jag själv tror ju på vetenskapen och inte på någon gammal samling uppenbarelser förpackade i en bok.

/T

Tror du det beror på att du är uppväxt och utbildad på ett annat sätt än muslimerna™ (en enda stor grupp förstås:rolleyes: ) eller tror du att du är smartare än domm™ och därför listat ut att vetenskapen är det det rätta och religon är sagor?

Zee skrev:
Tror du det beror på att du är uppväxt och utbildad på ett annat sätt än muslimerna™ (en enda stor grupp förstås:rolleyes: ) eller tror du att du är smartare än domm™ och därför listat ut att vetenskapen är det det rätta och religon är sagor?

Du har en poäng där Zee! :)

Är omöjligt att säga vad som är rätt och fel religon vs "vetenskap".
Men jag anser att det är fel med jämnställdheten i vissa religoner...å andra sidan är det fel med kärnvapen/vapen.. :brinnerup

Svaret för mig är egentligen glasklart.

Jag tror på något jag ser eller är bevisat (ok, vetenskapen har inte lyckats bevisa allt) men ändå. Blir jag sjuk går jag ju inte till mosken el kyrkan och blir ompysslad och fixad. Nä då griper ju vetenskapen in i form av utbildade läkare och kirurger och läkemedel osv.

Jag har tyvärr väldigt svårt att förstå vad religion tillför förutom konflikter där folk blir NI och DOM.

/R

Twin skrev:
Svaret för mig är egentligen glasklart.

Jag tror på något jag ser eller är bevisat (ok, vetenskapen har inte lyckats bevisa allt) men ändå. Blir jag sjuk går jag ju inte till mosken el kyrkan och blir ompysslad och fixad. Nä då griper ju vetenskapen in i form av utbildade läkare och kirurger och läkemedel osv.

Jag har tyvärr väldigt svårt att förstå vad religion tillför förutom konflikter där folk blir NI och DOM.

/R

Jag förstår att du har väldigt svårt att förtstå, men kan du inte försöka svara på min tidigare fråga?

Zee skrev:
Jag förstår att du har väldigt svårt att förtstå, men kan du inte försöka svara på min tidigare fråga?

Jag förstår att du åxå har väldigt svårt att förstå vad jag menar, men klura en lite längre stund kanske det funkar för dig med...

Twin skrev:
Jag förstår att du åxå har väldigt svårt att förstå vad jag menar, men klura en lite längre stund kanske det funkar för dig med...

Jag har inga svårigheter i att förstå vad du menar. Alls. :)

Hur var det med att svara på den tidigare frågan då (inlägg #9)? Snälla?

Islam växer fortast i de delar av världen där folk fortfarande inte kan läsa själva, mestadels i afrika. Det är väl inte så märkligt att islamisterna missionerar där och inget vi kan göra åt det heller. De kristna höll på likadant under kolonialtiden eller hur. Problemet ligger väl i det faktum att de kristna har blivit lite för säkra på sin sak och inte bedrivit missioner lika intensivt som tidigare till skillnad från islamisterna.

Se det som ett förhållande, gräset är ju alltid grönare på andra sidan.... Eller?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg