1.09,6 och ett sketrejs!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jajämän, det var riktigt skönt att få rejsa igen. Åsen var platsen i helgen och jag vill först börja med att tacka dom som hjälpte mig med en massa saker. Tyvärr har jag ingen ordning på nått så det började med att Magnus lånade ut sin rejsbuss (en ganska rutten buss men som ändå gjorde sitt skit) och Swedie som bidrog med tältplats och sovplats (fantastiskt!) + ni andra som bidrog.

Första kvalet blev 1.10,3 på beggade däck. Kändes som om det gick 1.18 så det var riktigt positivt. Laddade på med nya sulor till kval två men det gick fortfarande 1.10,3. Märkligt. Tog i mer och tittade ner på laptimern - 1.10,2. Meh, märkvärdigt svårt det ska vara. Mer löd och 1.10,0. Har alltid lyckats sätta personbästa varje rejshelg och jag var fast besluten att inte låta detta bli ett nederlag. Var redan ordentligt trött men tog i nått så in i he_ete!! Bryt o bänd och slit och sedär ja, 1.09,6 :) Puh!!! Det var en glädjande tid men det ska inte behöva vara så våldsamt att köra. Var inte aldeles nöjd med hur jag hanterade hojen - mer våld än flyt! Hur som helst 0,8 sekunder från pole och hela mitt startled på samma tiondel.

Jag, swedie, sunkan och Macke, som alla stod bredvid varandra i depån hade satt personbästa och detta firades med en smaskig middag i karlskoga.

Rejset på söndagen är inte så mycket att säga om. Jag kände inte den där riktiga tok-koncentrationen innan och det fattades lite aggresivitet. Fick till en bra start och tänkte att jag bromsar när han framför (som ledde) bromsar. Tyvärr bromsade han aldeles för tidigt och medans han snart upptäckte sitt misstag och gasade en bit till höll jag ett fast tag om bromsgreppet. Feg som f_n i första böj ledde till att jag var typ sist. Och där hade jag brännt mina chanser. Jagade upp till 10e men fastnade bakom en Sucka som körde låga 1.11. Kände juh att det gick långsamt men kom helt enkelt inte om. Rövva!! Efter 12 varv pressade jag mig till sist om men då var det redan 5-6 sekunder upp till nästa plats. Ryckte iaf till mig en lucka på 10 sekunder innan målflagg och gick i mål som 9a. Trist att man inte kunde starta bättre för det gick bara 1.09,8 som bäst för fjärdeplacerade Jörgen Andersson.

Jeje, får bli nya tag till Falken. Vi ses där! :)

Bra kört i helgen, men synd på den dåliga starten/första svängen.

Pallen på Falken :tummenupp

Du är en legend DonQ, med supapowers! Gasa satan på Falken! Bra kört!

Don Quixote skrev:
2450269 Jajämän, det var riktigt skönt att få rejsa igen. Åsen var platsen i helgen och jag vill först börja med att tacka dom som hjälpte mig med en massa saker. Tyvärr har jag ingen ordning på nått så det Jörgen Andersson.

Jeje, får bli nya tag till Falken. Vi ses där! :)

Bra kört... Verkar vara bra fart!!!!!

Bra fart har du juh!!! Synd på skitstarten! Vi ses nog på Falken!

Gustav O skrev:
2450472 Bara nia!?! ! :mad:
Du är en sopa Donkey Kong! ;)

I know, I know... Jag ska ladda om och komma igen. Falken är jag historiskt sett hopplöst svag på men det ska nog lösa sig. Mantorp däremot, ojojoj ;)

Don Quixote skrev:
2453845 I know, I know... Jag ska ladda om och komma igen. Falken är jag historiskt sett hopplöst svag på men det ska nog lösa sig. Mantorp däremot, ojojoj ;)

pHooosöööör! :) (fan trist att jag inte han komma förbi för o snacka sej lite, snykkt kört!)

kga-sm2006-9821.jpg

Oh yes en sån feeetingbild!! :yoparty

Jag kan juh inte ens wheela. Festligt ;)

Don Quixote skrev:
2453845 I know, I know... Jag ska ladda om och komma igen. Falken är jag historiskt sett hopplöst svag på men det ska nog lösa sig. Mantorp däremot, ojojoj ;)
Du är duktig. Jag är bara avundsjuk.

Back