08:or mot rörken idag?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Fler från stockholm som ska mot rörken idag??

Tänkte ta min första vända där och är inte hundra på om jag hittar.
Sen är det smått långtråkigt att ligga o tugga väg ensam! :tungan
Bor i norrort så det passerar väl ändå av dom flesta!

tänkte dra så man är där vid halv 6 tiden!

hör av er!
Rasmus / 0735524788

KalleNorton skall upp dit. Åker dock 125:a, så vill du åka lagligt kan det vara ett bra alternativ! ;)

Itacha75 skrev:
KalleNorton skall upp dit. Åker dock 125:a, så vill du åka lagligt kan det vara ett bra alternativ! ;)

haha ja va fan varför inte? om vi inte kan koppla ihop så drar jag upp några extra km/h hehe :D

Om ni aldrig varit på Rörken i år så är det hög tid att passa på nu. Idag är det nämligen sista körningen för i år.

Sedan får vi vänta till i maj innan vi får åka där igen.

Jag ska dit, som vanligt, men åker gamla vägen.

Det är lätt att hitta.
Kör E4:an mot Uppsala.
Väl inne i Uppsala så kommer du till en korsning med 4 mackar, en i varje hörn, och det står att väg 288 går till höger.
Ta in på 288 och kör någon dryg mil tills det står "Motorbana/stadion" in till vänster (det är en refug som skyddar vänstersvängande")
Ta vänster igen ca 50 meter in och följ grusvägen tills du kommer till "huset" som står mitt i vägen.
Sväng vänster ca 50 meter efter huset och sedan direkt höger så kommer du några hundra meter senare till banan :tummenupp

sandstream skrev:
Jag ska dit, som vanligt, men åker gamla vägen.

Det är lätt att hitta.
Kör E4:an mot Uppsala.
Väl inne i Uppsala så kommer du till en korsning med 4 mackar, en i varje hörn, och det står att väg 288 går till höger.
Ta in på 288 och kör någon dryg mil tills det står "Motorbana/stadion" in till vänster (det är en refug som skyddar vänstersvängande")
Ta vänster igen ca 50 meter in och följ grusvägen tills du kommer till "huset" som står mitt i vägen.
Sväng vänster ca 50 meter efter huset och sedan direkt höger så kommer du några hundra meter senare till banan :tummenupp

Klockrent! skönt med bra vägvisningar :tummenupp och inga brudnoter! "och till höger har du ett jättegulligt hus...men där ska du inte svänga" haha
gamla vägen? vad åker du för hemliga rutter? :va haha?

JoS skrev:
Om ni aldrig varit på Rörken i år så är det hög tid att passa på nu. Idag är det nämligen sista körningen för i år.

Sedan får vi vänta till i maj innan vi får åka där igen.
jo hörde det igår, träffade några uppsalabor på bogesund som tipsa. Är det 100 spänn eller är det mer första gången om man ska gå teorilektion eller hur det var??

Faizty skrev:
Klockrent! skönt med bra vägvisningar :tummenupp och inga brudnoter! "och till höger har du ett jättegulligt hus...men där ska du inte svänga" haha
gamla vägen? vad åker du för hemliga rutter? :va haha?
Jag åker över Bro och sedan via Högby Torp bort mot Skokolster för att vika av vid Eriksund (tror jag det heter) och kommer så småningom fram vid Knivsta och lite senare västra delen av Uppsala.
Klart mycket roligare än E4:an :)

Faizty skrev:
jo hörde det igår, träffade några uppsalabor på bogesund som tipsa. Är det 100 spänn eller är det mer första gången om man ska gå teorilektion eller hur det var??
100 spänn och man måste gå teorikursen först. Den tar 10 minuter.

sandstream skrev:
Jag åker över Bro och sedan via Högby Torp bort mot Skokolster för att vika av vid Eriksund (tror jag det heter) och kommer så småningom fram vid Knivsta och lite senare västra delen av Uppsala.
Klart mycket roligare än E4:an :)

100 spänn och man måste gå teorikursen först. Den tar 10 minuter.

Ett annat vägalternativ som borde vara närmare om du bor i norrort är att svänga in vid McD i Väsby och åka mot Rosersberg/Märsta och sedan från Märsta bara åka gamla vägen till Uppsala.

Jag sticker strax från Vallentuna, ligger & trycker E4:an upp (så man hinner tanka & vara på plats i lagom tid). Förresten, hur mycket långsammare är den gamla vägen?

TM skrev:
Jag sticker strax från Vallentuna, ligger & trycker E4:an upp (så man hinner tanka & vara på plats i lagom tid). Förresten, hur mycket långsammare är den gamla vägen?

Inte mycket långsammare, du ligger i samma fart på den!

M:et skrev:
Inte mycket långsammare, du ligger i samma fart på den!

200-250 ca, utom vissa kurvor :D Men hemåt i skymningsljus är det bättre att åka E4 med viltstängsel. :tummenupp

TomK skrev:
Men hemåt i skymningsljus är det bättre att åka E4 med viltstängsel.
Tänk bara på att viltstängsel inte är någon garanti för att det inte springer djur på vägen. En älg hoppar utan vidare över om den vill. Finns folk här på forumet som har smällt med rådjur mm på E4:an.
:mattias

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...