06 CBR1000RR vs 96 Viper

Den bilen var det klipp i, satan i gatan!

Hojen hänger med bra, men mot sånna grejer får man se sig besegrad..

Men men.. Killen med hojen har ju råd med en vanlig Viper OCH hojen för vad det kostar att trimma vipern till så mycket hästar.

Men hojen åkte på däng.. Rätt o slätt.
Allt annat är bortförklaringar.

är en sån person att jag håller alltid på motorcyklarna :hihi men man får väll säga att vipern vann denna gång, tänkte bara lägga till att ni såg ingen däckrökning för han har tcs i vipern:P elektroniska leksaker i bilen, jag hittar inte det på nya tusingarna, kanske goldwingen :p

Gott Mos!!

Jag har oxå åkt mot en bil på det viset.. det känns overkligt på något sätt!

Man liksom tänker bort med dig dumma dumma bil! :fatta!

Varför har vissa så svårt att ta att en bil kan piska skiten ur en mc ?? Alltid ska det komma unddanflykter som sopiga förare , felmoddad mc , blanka däck o sliten fjäder i knackregulatorn.... :) . Varför så svårt ??

Visst borde väl en Honda cb 400 n -84 piska skiten ur Micke Kågereds Top Fuel ??...Självklart ! Det är ju en mc mot en bil....... :arsele

Läckert med såna bilar !! Hade sett fram emot att få pisk , bara jag fick provköra den... :Bugar

Folkezx9r skrev:
Varför har vissa så svårt att ta att en bil kan piska skiten ur en mc ?? Alltid ska det komma unddanflykter som sopiga förare , felmoddad mc , blanka däck o sliten fjäder i knackregulatorn.... :) . Varför så svårt ??

Att jämföra en väldigt moddad bil med en standard-hoj är en ganska dålig jämförelse. Det enda filmen beskriver i det avseendet är att om man har pengar och tid så kan man bygga en bil som klår en hoj, ex.vis så är ju en F1-bil snabbare... Det är som att jämföra äpplen o päron.

Däremot är det kul att folk bygger sådana bilar, och jäkla kul o se hur mycket gött mos han har under huven!

Pejo skrev:
Att jämföra en väldigt moddad bil med en standard-hoj är en ganska dålig jämförelse. Det enda filmen beskriver i det avseendet är att om man har pengar och tid så kan man bygga en bil som klår en hoj, ex.vis så är ju en F1-bil snabbare... Det är som att jämföra äpplen o päron.

Däremot är det kul att folk bygger sådana bilar, och jäkla kul o se hur mycket gött mos han har under huven!

Grejen är väl att det handlar lite om att jämföra med ngt ??.. Detta är ju ett sporthojsforum , så vi ska testa allt mot just sporthojar. Men istället för att buga o erkänna att det var en helvetes bil på att gå , så klankas det direkt ner på föraren , trimningsgrad eller vad som.... Bara man inte erkänner att bilen piskade moppen !

Trimmat mot trimmat... Vilket är snabbast ? En Top Fuel dragster eller dito mc ??......... Just det ! Går ju inte att jämföra heller , för det är ju fusk att bilen har 2 hjul där bak.... :3freak .

Nä....Acceptera jämförelsen o ta det för vad det är eller är det ju bara att testa sporthojar mot sporthojar o bilar mot bilar. Kanske ånglok mot tandemcyklar ?? :D

Top Gear gjorde ju någon test med en produktionsbil (Ariel någonting heter den och ser ut som en buggy nästan) som möter en CBR600RR -05 på bana.
De hade väl ungefär lika mkt hästar per kilo, men bilen vann med över 4 sekunder på deras vanliga testbana. Bilar är inte dåliga.

Snart ska jag hem och ska se på klippet mellan Vipern och CBRen

Pejo skrev:

Tycker tvärtemot att det är en bra jämförelse, detta visar hur mycket man faktiskt måste trimma en redan svindyr bil för att dra en standardhoj rakt fram. Så alla zatzytrimmare kan inse nångång att det inte är nån idé vid rödljusen...

Orginal moppe mot orginal bil då:

Bugatti Veyron mot valfri motorcykel :7peta

Jag har en film hemma där en Viper 830HK(???) torkar av en BusaTurbo(står i filmen att det är en turbo), det trodde jag inte alls kunde hända.

Måste vara något fel, troligen bara bullshit att angående busan

Paradoxy skrev:
Orginal moppe mot orginal bil då:

Bugatti Veyron mot valfri motorcykel :7peta

Ja, om vi skall helt bortse från pris så finns det en hel del fordon som skulle torka av en Bugatti Veyron.

burner skrev:
Ja, om vi skall helt bortse från pris så finns det en hel del fordon som skulle torka av en Bugatti Veyron.

Någon fyrhjulig bil då?

0-300 på fjorton sekunder.

Och inte en topfuel dragster, det ska vara en bil som Göstan Svensson ska kunna köpa och åka till jobbet med.

Tycker att det är riktigt coolt med snabba bilar, snabba hojar finns det ju överallt ,men en bil som drar dig från rödljusen är fan lite ballare än hojen.

Been there done that.

Viper GTS ser det ut att vara. Här är jag på enda dåvarande exemplaret i Europa på uppvisning. Grym bil men klarar knappast av en sporthoj original. Trimmad är en helt annat sak, den kör ifrån de flesta trimmade bilar på grund av sitt enorma vrid och att man inte behöver växla lika ofta. Nästan som automat. Tävlingsbilarna som vann Le Mans hade inte ens sekventiell växellåda (se bil t v) dock över 900 häst och över 1000 i vrid från ca 1500 varv... :D

Viper rules! :fyllisar

Ps. Är ingen hojexpert men hojen blev lite väl ifrånåkt såg det ut som. Antagligen för att han fick växla. Det såg ut som de körde sida vid sida och sedan helt plötsligt tappade han rejält.

Bifogat

• vipergts.jpg
    vipergts.jpg
    21.3 KB · Visningar: 93
burner skrev:
Jag har en film hemma där en Viper 830HK(???) torkar av en BusaTurbo(står i filmen att det är en turbo), det trodde jag inte alls kunde hända.

Måste vara något fel, troligen bara bullshit att angående busan

Såg en film när standard busa drog jämnt mot en kompressor laddad 900 hk viper - var tre busor tror jag varav den första original drog ungefär jämnt ngt efter men med rör och filter så drogs Vipern redan och med bigbore kit så var det bye bye :hihi .

Samma här om ni lyssnar vad hojföraren säger . så är det ungefär att med rätt boost och rätt växel i så var jag chans lös - Viper ägaren såg inte så road ut. Man kan väl spekulera i om man skall vänta på att ngn bygger ladd och sedan får klartecken att åka - ehhhh :va - då är det slutna förläggningar som gäller som dragracing med julgran eller bana.//R

erm.. kan nån vänlig själ lägga upp en mirror för min mediaspelare funkar icke. nån kanske vet vad det är för fel? Alltid när jag ska spela upp videos direkt i webbrowsern(firefox) så blir det inget där videon ska spelas. blir bara vitt. Jag har version 10 av mediaspelaren men vet icke mer. och brandväggen är checkad.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back