05/06´ans hastighetsmätare på Husa/KTM

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Villka funktioner har den? Går det att flytta knappsattsen från själva mätaren till valfri platts?
Vad behövs för att fästa den på 02´ans Husa? Om någon har testat, hur mycket hemma meck blir det med att skala kablar som eventuellt inte passar?

Angående hastighetsmätaren med funktioner är det nog lättast för dig att ladda ner "owners manual" från downloads i Husaberg's hemsida.

Hur mycket meck det behövs för att montera den på en äldre hoj vet jag inte. Tror att det inte ska behövas mycket mer än att fästa den och dra kabel till magneten vid framhjulet då den går igång när hojen/framhjulet är i rörelse (man ändrar inte ljus mm på hojen i den) eller med hjälp av batteri.

Lycka till! :tummenupp

Jockwell skrev:
Angående hastighetsmätaren med funktioner är det nog lättast för dig att ladda ner "owners manual" från downloads i Husaberg's hemsida.

Hur mycket meck det behövs för att montera den på en äldre hoj vet jag inte. Tror att det inte ska behövas mycket mer än att fästa den och dra kabel till magneten vid framhjulet då den går igång när hojen/framhjulet är i rörelse (man ändrar inte ljus mm på hojen i den) eller med hjälp av batteri.

Lycka till! :tummenupp

Iof så skulle jag nog ha tänkt på att kika där själv :).
Jo ska nog bli en sådan mätare, måste bara kika på hur magneten ser ut innan så jag inte köper något som inte passar i framskivan hur jag än vrider och vänder på det.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back