05/06´ans hastighetsmätare på Husa/KTM

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Villka funktioner har den? Går det att flytta knappsattsen från själva mätaren till valfri platts?
Vad behövs för att fästa den på 02´ans Husa? Om någon har testat, hur mycket hemma meck blir det med att skala kablar som eventuellt inte passar?

Angående hastighetsmätaren med funktioner är det nog lättast för dig att ladda ner "owners manual" från downloads i Husaberg's hemsida.

Hur mycket meck det behövs för att montera den på en äldre hoj vet jag inte. Tror att det inte ska behövas mycket mer än att fästa den och dra kabel till magneten vid framhjulet då den går igång när hojen/framhjulet är i rörelse (man ändrar inte ljus mm på hojen i den) eller med hjälp av batteri.

Lycka till! :tummenupp

Jockwell skrev:
Angående hastighetsmätaren med funktioner är det nog lättast för dig att ladda ner "owners manual" från downloads i Husaberg's hemsida.

Hur mycket meck det behövs för att montera den på en äldre hoj vet jag inte. Tror att det inte ska behövas mycket mer än att fästa den och dra kabel till magneten vid framhjulet då den går igång när hojen/framhjulet är i rörelse (man ändrar inte ljus mm på hojen i den) eller med hjälp av batteri.

Lycka till! :tummenupp

Iof så skulle jag nog ha tänkt på att kika där själv :).
Jo ska nog bli en sådan mätare, måste bara kika på hur magneten ser ut innan så jag inte köper något som inte passar i framskivan hur jag än vrider och vänder på det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti