__Rockabilly__
Ny medlem
Hej alla
Jag har en fråga.
Förra helgen köpte jag en Honda CR 125.
Ägaren hade gått ut i annons på att det var en -03 men i själva verket var det en -02.
Vi var tre stycken som kolla på hojen och köper man en nyare hoj så antar man ju att ägaren inte kan ta miste på årsmodell om han inte medvetet vill luras.
Jag kollade vid köptillfället inte upp vilken årsmodell det var utan först när jag kommit hem och skulle köpa ny kolv på BIKE/trollhättan. Jag kollade med dom med Ramnumret och de sa att det inte var en -03 utan en -02.
Har ringt den förre ägaren och bett honom gå ner i pris på hojen då årsmodellen inte stämmer.
Han säger hela tiden att han inte har några pengar just nu !? har ringt i en vecka nu.
Har gett han tid tills nästa fredag annrs gör jag en polisanmälan.
Själkv tror jag inte att en anmälan gör så mycket men har tänkt göra det ändå.
Någon som har någon erfarenhet av liknande fall ?
Jag har hans egenhändigt skrivna kvitto där det står
Honda CR 125cc -03
Ramnummret
samt namn
----------
Har sparat annonsen som han satt in på blocket
--------------
har ju även två vittnen
Jag har en fråga.
Förra helgen köpte jag en Honda CR 125.
Ägaren hade gått ut i annons på att det var en -03 men i själva verket var det en -02.
Vi var tre stycken som kolla på hojen och köper man en nyare hoj så antar man ju att ägaren inte kan ta miste på årsmodell om han inte medvetet vill luras.
Jag kollade vid köptillfället inte upp vilken årsmodell det var utan först när jag kommit hem och skulle köpa ny kolv på BIKE/trollhättan. Jag kollade med dom med Ramnumret och de sa att det inte var en -03 utan en -02.
Har ringt den förre ägaren och bett honom gå ner i pris på hojen då årsmodellen inte stämmer.
Han säger hela tiden att han inte har några pengar just nu !? har ringt i en vecka nu.
Har gett han tid tills nästa fredag annrs gör jag en polisanmälan.
Själkv tror jag inte att en anmälan gör så mycket men har tänkt göra det ändå.
Någon som har någon erfarenhet av liknande fall ?
Jag har hans egenhändigt skrivna kvitto där det står
Honda CR 125cc -03
Ramnummret
samt namn
----------
Har sparat annonsen som han satt in på blocket
--------------
har ju även två vittnen