02 R1 bakhjulspållar...?

Jamen dåså! Då ser jag fram emot NSB, för där verkar det iaf som att det inte är hojen som behöver vara den som vinner, utan det är faktiskt så att föraren måste kunna hantera sin hoj! Mycket bra! Mycket Rookies i år i min supportklass som det är... :rolleyes:

btw, om nån tittade på videon. Anledningen till den smått komiska höjningen av hojen vid gaspådrag kan väl ha o göra med låg Rebound-inställning på stötdämparen va?

Hoppas Miinin kan vara go o hjälpa (eller skälpa :hihi) mig med inställningarna där senare när säsongen kommer igång.
 
Swedie skrev:
Btw, en liten extra info.. har ni märkt att däcket slits mer o blir lite kantat just över mittbiten pga att du sitter ofta o kör i "relaxmode".. alltså du typ sitter med ena armen av styret o hänger. Detta gör att hojen lutar lite o sliter gummi mer på ena sidan än andra (endast i mittendelen av däcket tänker jag på). Ajja,. lite OT där.

? inte fasen beror det väl på det.. snarare att vägen är bomberad, dvs sluttar från mitten ut mot dikena. Slökörning på landsväg innebär att plattslitna däck slits en aning mer på vänster sida alltså..

145 hästar plötsligt, vad gjordes för att trolla fram dom?

/B
 
Bj.O.rn skrev:
? inte fasen beror det väl på det.. snarare att vägen är bomberad, dvs sluttar från mitten ut mot dikena. Slökörning på landsväg innebär att plattslitna däck slits en aning mer på vänster sida alltså..

145 hästar plötsligt, vad gjordes för att trolla fram dom?

/B
Ja det kan det ju oxå ha och göra med.... faktiskt :rolleyes: Tänkte jag inte på. Du är många år äldre än mig oxå.. ;) haha. skojsar

145 hästar var 10 mindre än jag förvänta, så jag vet inte varför du är glad. :D Jag tycker det är rätt lite. Men iofs, verkar som att dynobänken jag var på var en s.k "deppbänk".. och inte "glädjebänk". Så vore jag på en glädjebänk skulle jag ha minst 160hk :rolleyes: :hihi
 
Glöm inte bort fjädringen.

Effekt i all ära men har du inte en bra inställd fjädring som du trivs med så kommer du inte att åka fort även om du har 200hk på slangen.

jag la ner allt krut på min fjädring förra säsongen, bla annat å monterade Fredde Watz i ett Öhlinskit i gaffeln (som han dessutom moddade lite :D ) och så tog vi bort hydraul stopp, polerade gaffel ben osv.
Enorm skillnad :tummenupp

Hälsn. #11 med ca 110-120hk på slangen

PS. Den som inte tränar blir aldrig snabb :D
 
Swedie skrev:
Ja det kan det ju oxå ha och göra med.... faktiskt :rolleyes: Tänkte jag inte på. Du är många år äldre än mig oxå.. ;) haha. skojsar

145 hästar var 10 mindre än jag förvänta, så jag vet inte varför du är glad. :D Jag tycker det är rätt lite. Men iofs, verkar som att dynobänken jag var på var en s.k "deppbänk".. och inte "glädjebänk". Så vore jag på en glädjebänk skulle jag ha minst 160hk :rolleyes: :hihi

De absoluta siffrorna är ointressanta, vad hade du innan du trimmade? Det är ökningen som är intressant, skit i om du har 112 eller 172 om inte trimningen ger något.
 
Pratade med Xeno förra veckan och det var nog hans halländska du hörde fel på. Hans R1 hade 144 hästar, hans nya Gixxer 146 direkt ur lådan och nu när den är färdig för rejs har dom fått ur 158, så det är viss skillnad.
 
Bj.O.rn skrev:
Det är ju ingen minde än jag, på min antika traktor..

(Att sen Ola körde ifrån mig så det stänkte är en annan femma)

/B

Det var inte stor skillnad :tummenupp

Ska du köra något i år ??

#11
 
Swedie, jag önskar dig lycka till i din framtida Rookikarriär :hihi
Ring mig när det är dags att köra på Mantorp så skall jag komma o heja på :klappar .

//Medin
 
Medin skrev:
Swedie, jag önskar dig lycka till i din framtida Rookikarriär :hihi
Ring mig när det är dags att köra på Mantorp så skall jag komma o heja på :klappar .

//Medin
Å man tackar! :D Jag kommer göra reklam för varje Race i år i både SM och SO på förstasidan av Sporthoj.com för att få folk att komma ihåg att åka till racen o heja. Tänk på att Rookie-klasserna är Supportklasser till NSBK, SS600, STD600, 250R... så vi (jag) rejsar inte förrän runt 16 tiden om vanliga rejsen börjar runt 13 tiden. Blir långdag. Fast det bästa kommer ju sista säger man ju ;)
 
155 på slangen är nog tat fövänta för mycket då är den ju i nivå med de nya 04orna och sånt tror jag inte på utan mer omfattande modifieringar faktiskt.
 
Don Quixote skrev:
Pratade med Xeno förra veckan och det var nog hans halländska du hörde fel på. Hans R1 hade 144 hästar, hans nya Gixxer 146 direkt ur lådan och nu när den är färdig för rejs har dom fått ur 158, så det är viss skillnad.
152 enligt bänkpappret :7peta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top