-02 ans bakdel på R1 -98

Det är ju inte en likadan bakdel, och bakramen är inte möjlig att skruva bort på 98an, den är ju svetsad.
Det är säkert fullt möjligt att få det att passa, men jag skulle tro att inpassning mot tank och liknade inte alls är likdan.
Får du delarna billigt så ge det en chans, annars finns ju många fina bakdelar att köpa som ser annorlunda ut än orginalet..

var kan man hitta d då??
Lite tråkigt med den standard undertailen som alla har, skulle vilja ha nån med diodljus! Nån som har koll på detta?

Det blir inte snyggt heller. Tycker inte jag.

det ska gå, jag har sett vissa hojar med denna modifiering. 02ans bakdel passar inte till den relativt runda framkåpan på 98an.

Om det endast handlar om Undertailen så finns det flera varianter du kan köpa. Eller om du är smärre händig kan du göra din egna undertail nu i vinter som tidsfördriv.

Det har du rätt i, den modernare kantiga stilen blandat med den äldre rundade blir inte snyggt.

Håller nog med ovan....men om det är streetfighter du skall bygga funkar det galant. Det är bara o hitta en lite kantig framkåpa så är du i hamn.

Swedie skrev:
Det blir inte snyggt heller. Tycker inte jag.

det ska gå, jag har sett vissa hojar med denna modifiering. 02ans bakdel passar inte till den relativt runda framkåpan på 98an.

Om det endast handlar om Undertailen så finns det flera varianter du kan köpa. Eller om du är smärre händig kan du göra din egna undertail nu i vinter som tidsfördriv.
Var kan man köpa nån fet undertail då???
Nån adress här på nätet??

s-racing har en kanon snygg!
sen finns de hos nån av dem som har har banner på sporthoj, minns ej vilken, fast den är mindre snygg enligt mitt tycke.

finns ju diodlampor att köpa på marknaden jag har diodbakljus på min 98 och undertailen byggs i vinter !

finns massa balla grejer om man har lite tid och lust att fixa och pilla!

Lycka till och mecka hårt! :yoparty

alltid ballast att vara helt ensam om en lösning!

Mv. Oskar

tobiasr1 skrev:
Hur mycket måste man bygga om för o få det o passa???
Mvh!

Hade den bakdelen på min R1a -01 (som blev stulen i lördags). Det var inte jag som hade satt dit den men "förvaringsfacket" får man modifiera för att bakdelen ska få plats. Dessutom bra med tålamod för att få det rakt och snyggt tillsammans med lampan.

Ett tips är att köpa en snygg undertail istället.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman