00-talets musikdistinktion

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Musik skiljer ju sig så pass mycket i stil, och skiftar genom åren.
Vilken dönicke som helst kan lyssna på en slumpad låt på radion och med största sannolikhet pricka in vilket årtionde den är gjord.

Om vi kraftigt generaliserar såhär:

60-talet
Ofta glad, svängig, tidig rock. - Beatles, Beach boys.

70-talet
Funk, Disco. - Donna Summer, Bee gees.

80-talet
Punk, Metal, Synthrock, flummig elektronisk synth. - Mötley Crüe, Iron Maiden, Journey, Imperiet, Depeche mode.

90-talet
Dance, Skatepunk och Pop. - Dr. Alban, E-type, Blink182, Tomas Ledin(och dylika).

Men vad är 00-talet?
Hur kommer vi minnas detta årtionde i framtiden?
Jag ställer frågan för att jag knappt har en början till aning. Personligen har jag gett upp radio och populärmedia sedan några år. Det kanske görs bra musik mellan EMD, Alkazaar och all annan Idol-dynga, vad vet jag.

Vilka artister kommer förknippas med 00-talet, och vilken musikstil kommer vi minnas som 00-tal?

Last edited:
R n' B & Hiphop har ju blivit en musikstil som "alla" yngre ("alla" under 40 typ) lyssnar till.
Tidigare var det endast hoppare som lyssade till denna musik.
På 90 talet spelades de väl inte hip-hop på det viset i radio?
90-tal; SCATMAN!

Rn'b och häpp-håpp är definitivt inte något alla lyssnar på. Kanske många, men inte alla.

Det som jag skulle vilja säga är 00-talets musikdistinktion är tyvärr häpp-håpp och sånt skräp. Dock så är ju new-metal (Linkin park o.dyl) också en stor del.

Rn'b och häpp-håpp är definitivt inte något alla lyssnar på. Kanske många, men inte alla.

Det som jag skulle vilja säga är 00-talets musikdistinktion är tyvärr häpp-håpp och sånt skräp. Dock så är ju new-metal (Linkin park o.dyl) också en stor del.

ja lite de ja mena med "alla", det som spelas på krogen och i radio..

håller med om ditt andra påstående också.:)

Det ligger nåt i det där med R'n'B.
Justin Timberlake är ett namn som dyker upp.

Fy fan.. :zpy

Hipp&Hopp/RNB är nog inte musik som många kommer hålla lika kärt som 60/70/80/90-talens produktioner. Det är jag säker på. :)

00-talet kommer vara dussinproduktionernas årtionde oavsett genre. Melodifestivalpop och falsk RnB. Metall har ju låtit likadant sen jesus gick i kortbyxor så den lämnar aldrig avtryck nånstans eftersom den aldrig ändras.

Annars är det nog Robbie Williams och en massa återföreningar.

Hipp&Hopp/RNB är nog inte musik som många kommer hålla lika kärt som 60/70/80/90-talens produktioner. Det är jag säker på. :)

Hiphop från 90-talet kontra 00-talet är inte ens samma genre.

Last edited:
00-talet kommer vara dussinproduktionernas årtionde oavsett genre. Melodifestivalpop och falsk RnB. Metall har ju låtit likadant sen jesus gick i kortbyxor så den lämnar aldrig avtryck nånstans eftersom den aldrig ändras.

Annars är det nog Robbie Williams och en massa återföreningar.

Hiphop från 90-talet kontra 00-talet är inte ens samma genre.

Menar givetvis ovannämnda från 00-talet och inte det sköna från 90-talet.:Bugar

britney lär ju också va en 00a
allt sånt där eurodiscoshit som spelas på 107.5 (kommer inte ihåg namnet på kanalen)
typ you got the finest ass in the world- Zatzymusik som bilbönder lyssnar på i sina fluffneonbilar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg