0,5Meter från att vara överkörd

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200 ST -05
var med om en otrevlig sak igår va på väg hem från havet åkte i jeans och resterade var full skyddat kör på en två filig väg har bilar runt mej men kör lungt och förståndigt (ca 70)eftesom jag inte ville ramla eller riskera något hade ju inga riktiga mcbyxor på mej.

rödjuset 100meter fram slår om till gult fem bilar i varje fil skiter i det, tänker jag tar det också men ångrar mej så jag bromsar lungt och fint, skulle ju inte hinna över inna det e rött endå onödigt å chansa ifall det kommer en bil hade ju inte bråttom...................

kollar som vanligt i spegelarna efter jag stannat så att jag vet att jag har en bil bakom mej eller kommande bil saktar in .........DÅ ser jag en blå bil rusandes mot mej hör ABS bromsar jobba järnet (lätt gnissel från däcken).......................

tänker fan jag sticker.........mer han jag inte....... ska släppa upp kopplingen och ge full gas då den blåa bilen kommer upp gämsides med mej å står stilla................. jag tittar in på föraren han sitter precis breve mej hade honnom på en halv armlängds avstånd ca 0,5 meter ...................... jag pekar på röljuset och han nickar......................sen stannar hjärna....................
åker hem ca 5min 2min efter hemkomsten adrennalinet flödar
svetten forsar fan jag var nära döden tänker hjärna eller ialla fall en ordentlig skada

kan bara säga att jag e jävlig glad att jag plaserade mej till vänster i höger filen så gubben kunde komma om till höger om mej samt att det finns bilar med ABS annars skulle jag haft ganska ont idag

ursäkta min långdragenhet men var tvungen å rensa skallen

Last edited:
Har varit med om samma. Men jag hörde däckskrik, och min hjärna stannade nån sekund sen åkte jag framåt i panik fast det var rött. Sen vände jag mig om och glode in i en röd golf med två fjun i. Tänkte springa fram till bilen och *** dom. Men dom såg rädda ut och ursäktade sig med rörelser. Men vad man kokar efteråt.
Ja visst blir man argare när man tänk en stund.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back