0 - 402 meter m. standardhojar

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jag har en disskution med en arbetskamrat ang. tid för en standard hoj utan trim på 0 - 402 meter...

så fyll på med era vetenskaper...

Feed me... :corn
 
DaLorD skrev:
Jag har en disskution med en arbetskamrat ang. tid för en standard hoj utan trim på 0 - 402 meter...

så fyll på med era vetenskaper...

Feed me... :corn

Duktig förare med vass ny literhoj c:a 10s. Annars runt 10.5-11 sek med en relativt ny sporthoj. bara min gissning...
 
Akesson skrev:
Duktig förare med vass ny literhoj c:a 10s. Annars runt 10.5-11 sek med en relativt ny sporthoj. bara min gissning...


Ja det får va vilken typ av hoj som helst.... bara den e standard...


Hur mycket tror ni det skiljer på en enlitare o en sexa??
 
Du skall vara ganska duktig för att klara av de där tiderna...
 
fireblade skrev:
Du skall vara ganska duktig för att klara av de där tiderna...

Jo visst, men det som är svårt egentligen är ju själva launchen, har man väl växlat upp till tvåan är resten ganska simpelt. Men visst krävs det en duktig förare för att få till bra tider! Är själv inte så bra på det.

För en normal förare tror jag heller inte att det behöver skilja så mycket på tiderna för en 600 och en literhoj. kan snarare vara lättare att få till en bra start med lite mindre effekt. Är man väldigt duktig skiljer det kanske 0.5s.
 
DaLorD skrev:
Jag har en disskution med en arbetskamrat ang. tid för en standard hoj utan trim på 0 - 402 meter...

så fyll på med era vetenskaper...

Feed me... :corn

http://www.sportrider.com/bikes/146_perf_nums/ <---- här hittar du på alla!


YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s

YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s

GSX-R 1000 -03
0-100 km/h = 3,3s
0-200 km/h = 7,7s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 18,8s

GSX-R 600 -03
0-100 km/h = 2,9s
0-200 km/h = 10,0s
0-400 m = 10,7s
0-1000 m = 20,1s

CBR 954 RR -03
0-100 km/h = 3,3s
0-200 km/h = 8,3s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 19,3s

CBR 600 RR -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 9,5s
0-400 m = 10,7s
0-1000 m = 20,0s

ZX-9R -03
0-100 km/h = 2,8s
0-200 km/h = 9,4s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 19,8s

ZX-6R -03
0-100 km/h = 3,1s
0-200 km/h = 9,9s
0-400 m = 10,8s
0-1000 m = 20,3s


Alla uppgifter från Bike, så ta det med lite salt.

:död
 
Körde min gamla Blade -98 10.97 på strippen första året jag hade MC-körkort, enda "trimmet" var ett bolt-on.

Så nog stämmer det väl ganska bra de där tiderna. Äldre hojar med mindre effekt är nog lättare att få "bra" tider med jämfört med nyare hojar då de gärna vill lätta lite mycket på framhjulet :)
 
Last edited:
Blade 4-ever skrev:
Körde min gamla Blade -98 10.97 på strippen första året jag hade MC-körkort, enda "trimmet" var ett bolt-on.

Så nog stämmer det väl ganska bra de där tiderna. Äldre hojar med mindre effekt är nog lättare att få "bra" tider med jämfört med nyare hojar då de gärna vill lätta lite mycket på framhjulet :)

Jag tycker också de verkar helt realistiska, min polare körde sin blade -95:a på 10.95 med orginal dreving. Detta är han iofs jävligt stolt över..
 
Jag körde min GSXR750-97 på 11.21 första gången jag provade på raktframracing.

Den snabbaste busan den dagen körde på 9.11

//jaG
 
Ska man blir snabb på stripen så är det en sak som gäller om man inte kör sänkt och förlängt, och det är grilla koppling. Är ganska intressant att det ibland skiljer en sekund mellan olika testförare på likadan hoj på 402 meter, en skillnad som är enorm. Exakt vad är det du diskuterar med din arbetskamrat om?
 
da-geez skrev:
Jag tycker också de verkar helt realistiska, min polare körde sin blade -95:a på 10.95 med orginal dreving. Detta är han iofs jävligt stolt över..


Yeah yeah.... Ljug inte nu gixxer,,,,hehe...

Själv kanske man får spö av en S70r i sommar.....hehe
:hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top