0- 100km, tid på motard?

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Har en polare som e envis o ska snacka tider 0-100 för bågar o bilar, så nu till frågan vad gör en motard 0-100 på, helst ktm640 med det går bra med andra hojar också samt 0-201m samt 0-402, inte intressant med vill få slut på tjatet :confused:

Körde med min cbr 900rr.
201m 7,28 sec ca 180 km/h första gången jag körde :död samt att kopplingen inte var helt hundra.

Edit. hade lite fel angående tid, kollade upp.

Last edited:
2,9 0-100 med Yamaha R6, 53kg förare. (manuellt, flera försök)
3,5-4 0-100 Osäker tidtagning Husaberg 650 -02, samma förare. Start på treans växel.

Willmar skrev:
Körde med min cbr 900rr.
201m 7,28 sec ca 180 km/h första gången jag körde :död samt att kopplingen inte var helt hundra.

Edit. hade lite fel angående tid, kollade upp.

CBR är ingen motard :)

Någon sekund långsammare än en sportcykel borde väl stämma ganska bra om det är en modernare vätskeskyld motard/offroad.

GSXR 1000 -02 = 3.1sek. vid nån test läste jag... men sen är det väl bantade japanare som är 1.30 långa och väger 40kg.

Har en film när jag kör mot min polares Aprilia RS250 (jag kör Husaberg FS650 med crossfälgar). Jag tar han lätt upp till 100.

Verkar ju vara dåligt med kunskap kring vad en Motard är :D

ok, beskrev lite taskigt men tänkte andra motard hojar men helst nån tid på ktm 640 orginal lr vässad :rolleyes:

ok trango B hann före

Ointressant.

Ungefär som:
Hur hoppvänlig är en GP hoj?
Vad är stoppsträckan på asfalt med en is racing hoj?
Hur snygg är en Enfield?
Vilken är bästa varvtiden på Arlanda crossbana med en Intruder?
Hur många grejor pajar per investerad krona på en HD inom 2 år?

Daniel

ypvs skrev:
Ointressant.

Ungefär som:
Hur hoppvänlig är en GP hoj?
Vad är stoppsträckan på asfalt med en is racing hoj?
Hur snygg är en Enfield?
Vilken är bästa varvtiden på Arlanda crossbana med en Intruder?
Hur många grejor pajar per investerad krona på en HD inom 2 år?

Daniel
Fun facts :)

Kolla PM förresten!

YPVS, det var exakt sånt svar jag väntade på typ sover dolly p på rygg :va
Kanske ointressant för dig, men jag vill veta vad en ktm640 gör för tider :confused: Letade på nätet hittar inge info där heller,hmm

h-street skrev:
YPVS, det var exakt sånt svar jag väntade på typ sover dolly p på rygg :va
Kanske ointressant för dig, men jag vill veta vad en ktm640 gör för tider :confused: Letade på nätet hittar inge info där heller,hmm

Tja.
Brudens 625a är snabbare än min svintrimmade Husa 0-100 men 50-120 har den inte en chans. Samma sak runt en gokart bana. Detta är anledningen till att dessa tider aldrig testas på hojar som dessa, det har ingen relevans mer än som kuriosa. Och är ovanpå det svårt som fan att testa rättvist. Tror att de flesta motarder gör 0-100 snabbast med ett fetto i sadeln som hänger över styret och håller ner framhjulet de första 50 metrarna. Tyngdpunkten är illa hög för snabb acceleration från stillastående...

Har svårt att tro att du kommer att hitta dessa tider någonstans, iaf någorunda vetenskapligt framtagna.

Daniel

Ok OK, visst jag e inte intresserad av vad mina crossar gör 0-100 på men nu tänkte jag att någon som har någe info vad en GATMOTARD gör för tid dvs de vanligaste motarderna som rullar på våra svenska vägar. Har bla sett en husaberg650 som kört black race 201m o där har de tidtagning.
Jag får köra min ktm o prova på mecca raceway i sommar helt enkelt o prova crossarna också :D :D

Klart att det har relevans om man bara kör gata. Man vill väl veta hur snabbt man kommer iväg från rödljuset :tungan

ypvs skrev:
Tja.
det har ingen relevans mer än som kuriosa. Och är ovanpå det svårt som fan att testa rättvist. Tror att de flesta motarder gör 0-100 snabbast med ett fetto i sadeln som hänger över styret och håller ner framhjulet de första 50 metrarna. Tyngdpunkten är illa hög för snabb acceleration från stillastående...
Daniel

Blip skrev:
Klart att det har relevans om man bara kör gata. Man vill väl veta hur snabbt man kommer iväg från rödljuset :tungan

Nej för att veta det så behöver du köra och ta tiden på dig själv. För du kan ju vara vass på starter eller en sopa o då är det ju en del skillnad :)
Detta är som sagt bara kuriosa som är intressant (??? :va ???) vid korvmojen.

mr_ping skrev:
Har en film när jag kör mot min polares Aprilia RS250 (jag kör Husaberg FS650 med crossfälgar). Jag tar han lätt upp till 100.

Då slirar din polare inte tillräckligt på kopplingen :D Aprilian är inte utväxlad för att acca snabbt mellan 0-70, utan för att köras snabbt i lite högre farter. Men om man misshandlar kopplingen och låter den dra vid 11.500 rpm, så händer det grejer. Lite mer effekt än vad de flesta motarder har och ett mycket lågt och fint chassi (det är en utmaning att få den att gå på slangen :) ).

Men som sagt, man ska inte jämföra päron och äpplen. Motarder är annars riktigt usla på snabba accelerationer i låg fart pga tyngdpunkten. Man ska dock kunna dra jämnt med en Porsche 911 upp till hundra i alla fall, om det nu säger något (men det gjorde jag med gamla ER-5:an också så... :D )

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back