0-100km/h

nja bara suprorna som har spär vid 200 sträcker nånstans... men mätarn bara går till 180 original... så är det iaf inte på en del andra japanska sportbilar!

nä den e helt spärrad vid 180 där mätaren slutar. har själv haft en så.. men lätt att plocka spärren..o sen får japan bilarna inte ha mer än 280hk (tror jag det va, e inte helt säker på hästarna)
 
o sen får japan bilarna inte ha mer än 280hk (tror jag det va, e inte helt säker på hästarna)

Siffran är rätt, men detta är en frivillig överrenskommelse mellan tillverkarna som nu börjar luckras upp, minns jag rätt var Honda Legend först med att gå över gränsen. Men det kanske är OT på detta forum... :)
 
Jävlar vad många intetsägande klipp. Jag avundas de som inte får länken att fungera. Ni slapp se en massa smörja. "Varsågod. Här får du en massa filmklipp på olika hastighetsmätare filmat med urusel kvalité."
Man blev imponerad de få gångerna man nästan kunde urskilja siffrorna på mätartavlan.
 
Jävlar vad många intetsägande klipp. Jag avundas de som inte får länken att fungera. Ni slapp se en massa smörja. "Varsågod. Här får du en massa filmklipp på olika hastighetsmätare filmat med urusel kvalité."
Man blev imponerad de få gångerna man nästan kunde urskilja siffrorna på mätartavlan.

:mad: Vafansnackaruom? O-100 är ju meningen med livet!
 
nä den e helt spärrad vid 180 där mätaren slutar. har själv haft en så.. men lätt att plocka spärren..o sen får japan bilarna inte ha mer än 280hk (tror jag det va, e inte helt säker på hästarna)
jo precis helt rätt, jo vet jag med har en polare som har en så har själv åkt på spärren hehe ;)
jo hästarna är ju så med, men sen hade dom flesta ändå mer en det fast man sa att de bara var 276 o så t,ex. fast de igentligen var mycket mer!
 
Jävlar vad många intetsägande klipp. Jag avundas de som inte får länken att fungera. Ni slapp se en massa smörja. "Varsågod. Här får du en massa filmklipp på olika hastighetsmätare filmat med urusel kvalité."
Man blev imponerad de få gångerna man nästan kunde urskilja siffrorna på mätartavlan.

Själv kollade jag bara ett par klipp, men som jag skrev finns det säkert någon som tycker det är roligt. Sen står det även 0-100km/h tider på en lista.
Jag länkade främst för att det varit mycket frågor på sistone om just detta ämne.
Tydligen var det en del som gillade det iaf. Gillar man det inte är det väl bara låta bli att titta då. Det finns ju så mycket annat att göra. Som t ex spela surkärring på klassiskt sporthoj.com-manér och spy galla över allt man inte gillar;) (Ironi)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top