0-100 på dom olika modellerna?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hej. Hur stor är skillnaden på 0-100 på dom olika modellerna? Menar inte bara 0-100 utan draget i sig. Vill ha jämförelser i RD, TZR, RG och NSR ;)

cRoC skrev:
Hej. Hur stor är skillnaden på 0-100 på dom olika modellerna? Menar inte bara 0-100 utan draget i sig. Vill ha jämförelser i RD, TZR, RG och NSR ;)

kolla gamla trådar istället! Finns en sticky med dessa 0-100 tider också! :rolleyes:

Om jag uttrycker mig såhär då: Är en Yamaha RD utan ypvs slö om man jämför med dom andra? (ostrypt)

cRoC skrev:
Om jag uttrycker mig såhär då: Är en Yamaha RD utan ypvs slö om man jämför med dom andra? (ostrypt)

nja, om du jämför med en NSR, icke....om du jämför med en rs, ja!

en frga bara.. hur jävalk intressanr är 0 - 100´?? hur ofta accar man verkligen 0 - 100?? jag tycker 70 - 120 är beydigt intressandere!

ops, läste fel.. sorry,, en RS bränner lätt en NSR såvida man inte låtit nå tyskar leka mé aprilian :fakta

EBS skrev:
en frga bara.. hur jävalk intressanr är 0 - 100´?? hur ofta accar man verkligen 0 - 100?? jag tycker 70 - 120 är beydigt intressandere!

Jag gilalr mest 0-70 km/h :D När man står vid rödljusen o drar på :tummenupp

Re: Orka

Basse_mollberg skrev:
Vem fan bryr sig om 125. Alla är lika slöa och tråkiga :fakta

Eller inte.......jag lovar att min kompis GasGas e FRUKTANSVÄRT rolig att köra. :tummenupp

cRoC skrev:
Synd att dom kostar endel då :) Men är RD slöare än dom flesta andra?

Slö? Kanske. Men det tror inte jag, jag anar att att den har lite sämre axx (kanske) och toppfart, men en kompis till mig ska trimma sin RD snart = Drag!

cRoC skrev:
Synd att dom kostar endel då :) Men är RD slöare än dom flesta andra?

Att jämföra med en ostrypt Aprilia RS från -03 eller liknande är inte rättvist då RDn är runt 15 år äldre. Om du istället jämför med en samtida hoj så är det ungefär samma (vet inte vad skillnaden är i draget jämfört med Hondas MBX/NS vilka troligen är/var största konkurrenten).

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back