0-100 0-200

954rr

Har en tid på 10.65 o 200++ på 402.. Men jag var tvungen att ta det lite lugnt på ettan för att undvika för högt framhjul.. Std cbr954rr..

OlleR skrev:
Beror ju helt på hur högt den reser, reser den bara nån decimeter påverkar det väl inte va tid man får på strippen, eller? Om man riktigt kryper ihop och sitter långt fram så har inte nån SPORThoj (med normal drevning) jag kört velat "upp på slangen omotiverat".

Wohoo, va skönt de e å va speciell!

Klart det spelar roll om den går upp på bakhjulet eller ej. Genom att få den att resa sig "lagom mycket" ökar trycket på bakhjulet och ökar friktionen mot vägytan vilket i sin tur ger att man kan ha en kraftigare accleration.
Alla dragracingnissar tillämpar detta.

goodspeed skrev:
Klart det spelar roll om den går upp på bakhjulet eller ej. Genom att få den att resa sig "lagom mycket" ökar trycket på bakhjulet och ökar friktionen mot vägytan vilket i sin tur ger att man kan ha en kraftigare accleration.
Alla dragracingnissar tillämpar detta.

app app. dom vill helst ha 15% hjulspinn då det är då du har som mest vridkraft, sen att dom gärna skulle ha lättat framhjul å 15% hjulspinn e en annan femma, då det e svårt å få båda...

Jo klart som fan att man kan misshandla kopplingen för att få bra starter, det förstår jag med.
Jaja nu handlar tråden nästan om nåt annat, men det blir väl så när det inte finns så mycket intresse om det hela.

Jag reagerade också på det. Min gixxer 750 -00 har 80 på slangen.

Zilversurfer skrev:
Antingen är tabellen helt fel ( ZX10 har 115Nm vid 9500 varv ), eller så dom inte mätt i Nm. Vilken ytterliggare enhet kan man mäta Vridmomenten ?

Mvh//ZS

No1 skrev:
Om allt går bra så kommer det att finnas en körning 0-300km/h samt en körning i över 400km/h i "TWILIGHTZONE, beyond reality" som kommer i oktober... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Var bokar jag filmen :Bugar

Back