0-100 0-200

italiano skrev:
med din 750 kan du väll rycka kopplingen i 3000-4000 varv.
utan att den reser sig :arsele
Välkommen till SH!
För att folk ska förstå vem du syftar på är det bra att citera inlägget du svarar på. Finns fler med 750 i den här tråden :7peta

sandstream skrev:
Jag kan hålla fullgas med min på ettan utan att framhjulet går upp och de som testar sitter knappast så långt bak som möjligt....

De kan inte jag.....hur jag än hänger fram o försöker få så mycket tyngd de bara går fram så kommer framhjulet strax efter 4000rpm vilket ju gör att jag måste slå av lite. Så de e inte lätt att få bra 0-100 tider på Cbr:en. Men visst går de med rätt teknik. :yoparty

okej sorry menade killen med ducati 750ss
har själv haft en 99a :kocko
när jag tog mitt körkort men ledsnade ganska fort :lol

Mar skrev:
Jo det klart :D Men ändå ganska farsinerande :D
Finns inte många fordon som för de , mer än rymdraketer :D

mvh Mar

Dragster hojar är tråkiga, det är ju knappt motorcyklar. Bakhjulet är ju tillochmed bredare än på en goldwing

italiano skrev:
okej sorry menade killen med ducati 750ss
har själv haft en 99a
när jag tog mitt körkort men ledsnade ganska fort

@ italiano: Visst kan jag rycka i kopplingen utan att däcket lyfter. Och det är fine. Jag behöver inte vara bäst, snabbast o värst. :arsele Jag tar inte ens åt mig o känner definitivt inte att kuken krymper bara för att jag inte är snabbast.

Men pratar vi automatiskt om min MC bara för att jag postar i denna tråden?! :kocko Yeeelllo..! Släpp hörnflaggan o kom in i matchen, va.. Måste man automatiskt tycka att ens egen hoj e asgrymmast? Leka sandlåda asso.. Moppefucko.. :hihi

:felämne

P.S. Här har du lite STORA BOKSTÄVER, lite punkter (.........) samt ett kolon ( : ). Använd dem så bra du kan i din rika meningsuppbyggnad.

Last edited:
Titta på Kawasaki ZX9R 98:a eller vilken det är nu. Den kom ner på en tia :)

Kollar man på 02:an har den sämre tid men bättre sluthastighet, alltså sämre väderförhållanden eller sämre förare kanske?

Angående res på fullgas så fick jag INTE det med CBR1000RR på första växeln. Helt ihopkrupen bakom kåpan å inget juckande...

Fast de e ju klart, de e ju en slö moped...

OlleR skrev:
Angående res på fullgas så fick jag INTE det med CBR1000RR på första växeln. Helt ihopkrupen bakom kåpan å inget juckande...
Fast de e ju klart, de e ju en slö moped...
[IRONI]
Men då måste du ju göra något fel :kocko
Vi vet ju alla att varenda sporthoj de senaste 10 åren går upp på slangen bara man är det minsta oförsiktig med gasen.
Får man inte upp en CBR1000RR på slangen är man ju helt talanglös!
[/IRONI]

Zilversurfer skrev:
Klart 20 fram 32 bak, garanterad Wheelie befriad
Men toppfarten blir hög :D :kiss

sandstream skrev:
Jag har en R750 -02 med 141 pållar original och den borde ju gå upp på slangen utan problem på ettan med ditt resonemang men det gör den inte om man kan köra den (eller inte kan beroende på hur man ser på det).

Jo tack, jag hade själv en R1100 -92 med 139 pållar och den gick inte heller upp på slangen på ettan.

För ett tag sedan skrev de i Bike om just RF900 och att det handlade om teknik för att göra bra 0-100 tider. Vad jag minns skrev det inget om att begränsningen låg i att de gick upp på slangen.
Jag menade alltså att de menade att man kunde ge absolut fullgas med en RF900 på 1an, och nå hundra knut på så sätt.
Tyvärr tror jag din hoj har nåt fel, en sådan borde lyfta nåt enormt om du gav full gas på ettan direkt.
Sen får jag givetvis böja mig för att du kanske är stor och lång och lätt håller ner din hoj på ettan.
Fråga: har du alltså inte kört en hoj som helt omotverat går upp på bakhjulet på ettans växel?

Fy fasen isf säger jag, du måste var speciell.

Poacher skrev:
Fråga: har du alltså inte kört en hoj som helt omotverat går upp på bakhjulet på ettans växel?

Beror ju helt på hur högt den reser, reser den bara nån decimeter påverkar det väl inte va tid man får på strippen, eller? Om man riktigt kryper ihop och sitter långt fram så har inte nån SPORThoj (med normal drevning) jag kört velat "upp på slangen omotiverat".

Wohoo, va skönt de e å va speciell!

MrDaytona skrev:
De kan inte jag.....hur jag än hänger fram o försöker få så mycket tyngd de bara går fram så kommer framhjulet strax efter 4000rpm vilket ju gör att jag måste slå av lite. Så de e inte lätt att få bra 0-100 tider på Cbr:en. Men visst går de med rätt teknik. :yoparty
Slira mer på kopplingen.

H4 skrev:
Titta på Kawasaki ZX9R 98:a eller vilken det är nu. Den kom ner på en tia :)

Kollar man på 02:an har den sämre tid men bättre sluthastighet, alltså sämre väderförhållanden eller sämre förare kanske?
Mer effekt och sämre start.

OlleR skrev:
Beror ju helt på hur högt den reser, reser den bara nån decimeter påverkar det väl inte va tid man får på strippen, eller? Om man riktigt kryper ihop och sitter långt fram så har inte nån SPORThoj (med normal drevning) jag kört velat "upp på slangen omotiverat".

Wohoo, va skönt de e å va speciell!
Spela gärna Allan för min del, alla möjligheter finns.

Poacher skrev:
Spela gärna Allan för min del, alla möjligheter finns.
Isåfall slår jag av omedvetet, men det tvivlar jag på. Sitter man normalt är det däremot nästan ingen hoj som håller sig på backen. Jag ryms för övrigt under kåpan.

honkiie skrev:
Dragster hojar är tråkiga, det är ju knappt motorcyklar. Bakhjulet är ju tillochmed bredare än på en goldwing

Dragster, ett 4-hjuligt tävlingsfordon med stora slicka i bak och smala skottkärrshjul i fram. Dragsterhoj? Är det dom som draggar knät i backen?

Ah, du måste mena sporttouringhojar, dom där hojarna som kör på samma bana som sporttouringbilarna!

:tomten

Min hoj drar runt 0.55 vid långfärd och 0.7-0.8 blandad
o när det gäller 402m körde jag snabbare med min fzr än med r1:an pga att r1:an inte vill ha framhjulet i backen första 150metrarna,min teknik på den är nog inte så bra. tider 11.0 med fzr 11.4 med r1

Poacher skrev:
Tyvärr tror jag din hoj har nåt fel, en sådan borde lyfta nåt enormt om du gav full gas på ettan direkt.
Sen får jag givetvis böja mig för att du kanske är stor och lång och lätt håller ner din hoj på ettan.
Japp, jag är nog speciell :tungan
Jo, den går upp på ettan vid fullgas med 15 drev fram men inte med 17 som är original.

För att återgå till saken så är jag fortfarande övertygad om att de som kan köra och som testar hojar från 0-100 inte har några problem med att de reser sig. Sitter man långt fram och lutar sig framåt och har rätt teknik med gas och koppling så borde det inte vara några problem.
Har svårt att tro att de varvar 7-8000 varv och kastar ut kopplingen, då slår väl de flesta hojar runt.

Back