🚹 VITTNESANMODAN – MC-OLYCKA VID FITUNA, SORUNDA, 14 AUGUSTI 🚹

R6-tjejen

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
08 Yamaha R1
Jag vÀdjar till alla motorcyklister och andra som befann sig pÄ lÀnsvÀg 225 vid Fituna/Sorunda den 14 augusti.

Min bror omkom i en motorcykelolycka pÄ platsen den kvÀllen.

Jag vet att det har gÄtt en tid sedan olyckan, och kanske undrar nÄgon varför vi efterlyser vittnen först nu. Det finns en enkel men smÀrtsam förklaring.

Vi var i chock och hade vÀldigt svÄrt att ta in det som hade hÀnt. Allt fokus hamnade pÄ min brors tvÄ unga döttrar, pÄ att försöka finnas dÀr för dem och för varandra, och dÀrefter pÄ allt som mÄste ordnas inför och kring begravningen.

Nu försöker vi hitta kraft att söka svar och fÄ en bÀttre bild av vad som faktiskt hÀnde den kvÀllen.

Vi vet att min brors vÀn hade kontakt med honom via FaceTime precis innan han skulle Äka ivÀg. Samtalet var omkring klockan 19.00, nÀr min bror befann sig vid Rangsta bÄtklubb, och dÀrefter Äkte han ivÀg. Olyckslarmet kom in omkring 19.10.

DÀrför söker vi nu personer som sÄg, hörde eller pÄ nÄgot annat sÀtt iakttog nÄgot i samband med olyckan.

Vi har ocksĂ„ fĂ„tt veta att en person ska ha varit bland de första pĂ„ plats. Om det var du – eller om du vet vem det kan ha varit – skulle vi vara oerhört tacksamma om du hörde av dig.

Det spelar ingen roll om det du sÄg eller hörde kÀnns som en liten detalj. Det kan vara viktigt för oss.

🙏 Du fĂ„r gĂ€rna skicka ett privat meddelande till mig. Om du hellre vill prata i telefon kan du skicka PM, sĂ„ lĂ€mnar jag mitt telefonnummer dĂ€r.

❀ En vĂ€djan till alla som kommenterar

Jag ber er verkligen att visa respekt för vÄr familj.

SnĂ€lla, kom inte med kommentarer eller spekulationer som ”han körde för fort”, ”det var sĂ€kert hastigheten” eller liknande.

Ingen av oss vet vad som hÀnde den kvÀllen, och vi vill inte att kommentarsfÀltet ska fyllas med spekulationer och antaganden.

Vi har redan mer Àn nog att bÀra.

Vi söker inte nÄgon att anklaga.
Vi söker svar.

Min bror lÀmnade efter sig tvÄ unga döttrar, syskon, vÀnner och en familj vars liv förÀndrades för alltid.

Om du vet nĂ„got – hur litet det Ă€n kan kĂ€nnas – snĂ€lla, hör av dig. ❀

Dela gÀrna inlÀgget sÄ att det nÄr rÀtt person.

Och till alla er som kör motorcykel:

Kör försiktigt. Ta hand om er och tÀnk pÄ vad ni lÀmnar efter er. En olycka kan förÀndra mÄnga mÀnniskors liv pÄ bara nÄgra sekunder.

Tack till alla som lĂ€ser, delar och hjĂ€lper oss. 🙏

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster pĂ„ kurviga landsvĂ€gar!”

PÄ MC-mÀssan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgÄngen

Den legendariske motorkonst...

En dag pÄ dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för StrÀngnÀs Bike Show!

Sista lördagen i augusti Àr...