”Sommar” i Sverige Radio P1

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Häromdagen presenterades årets Sommar-värdar. Alltid intressant, tycker jag och det brukar vara några som sticker ut på ett eller annat sätt. I år tycker jag det framför allt var Annika Österberg, hon är den vars program jag är mest nyfiken på. Vet inget om henne som person och inte alls vad man kan förvänta sig. Hoppas att bli överraskad av en skärpt och kritisk person som pratar om Schwarzenegger, diplomati och politik. Men vad har hänt (bilden) – är det vad klimakteriet gör med vissa kvinnor?! Det är lustigt: efter alla Sommar-värdar står vad de har för sysselsättning – efter alla utom en...

Vilka Sommar-värdar ska ni lyssna på?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=3748178

Bifogat

• annikax2.jpg
    annikax2.jpg
    134.7 KB · Visningar: 88
Last edited:
Hmm, undrar om SR kommer bjuda in Tony Ohlson & Jackie Arklöv nu med?

*go kändis*

Satt inte hon inne på livstid och kom hit för att sitta av sin resterande tid i Sverige med närhet till familjen.

Nu får hon ett radio program ? Sverige är väl för bra.

Kanske godare käk på kåken i Sverige?

Man brukar lägga på sig lite när man slutar med "hard drugs"...

Man brukar lägga på sig lite när man slutar med "hard drugs"...

Äh hon röker säkert fortfarande braj var och varanan dag. Så runt kl 23:30 slår de "the munchies" in och hon beger sig till närmaste bensinmack och klämer en vurre med senap.

Tränar man inte så ser man ut så där efter ett tag. Ja plus allt smink P1 spaklade henne med och den fetta photoshopningen de behövdes för att lyfta fram lite färg i hennes ansikte.

Nu vill jag höra Juha Valjakkala radioprata, jag gillar den finska bryttningen, de påminer om mina rötter.

Äh hon röker säkert fortfarande braj var och varanan dag. Så runt kl 23:30 slår de "the munchies" in och hon beger sig till närmaste bensinmack och klämer en vurre med senap.

Ja, det var kokainet som var räddningen, då fick hon aldrig munch.

Men tror du verkligen det räcker med en vurre med senap, jag skulle tippa en trippel strips med en fyrdubbel smältost och dressing på det, minst.

För att vara allvarlig så ser hon hälsosammare ut nu, om än något plufsig.
Käket på fängelserna därborta är nog sämre än här.

Billig och dålig jämförelse, var min första reaktion. Men egentligen är den inte det. Det är märkligt vad tid kan få oss att ändra uppfattning och förlåta. Kanske är det bra...

Den enda skillnaden är att Annika alltid setts som offer i Sverige.

Menmen, jag är egentligen för att man ska få höra andra sidan med.

Tyckte årets sommarpratare var ovanligt tama.. Väntar bara på att Kissie eller någon annan syretjuv ska få plats inom kort; känns knappast som att steget är långt. :rolleyes:

Tyckte årets sommarpratare var ovanligt tama.. Väntar bara på att Kissie eller någon annan syretjuv ska få plats inom kort; känns knappast som att steget är långt. :rolleyes:

Kan man rösta på Amandavardet?

Nu har hon tydligen tagit bort sina videoinlägg och hävdar att allt var ett skämt, nice save fjortis.

Kan man rösta på Amandavardet?

Nu har hon tydligen tagit bort sina videoinlägg och hävdar att allt var ett skämt, nice save fjortis.

Mohahaha!

Inte första gången du uppdaterar oss om bloggvärlden :D

Måste säga att Sveriges Radio hånar den mördade polismannens anhöriga genom att ge Annika Deasy en plats i P1:s radioprogram. Jag håller med xibalba, varför inte ge Jackie Arklöv en plats som sommarpratare när man ändå kan ge en annan dömd brottsling det?

Måste säga att Sveriges Radio hånar den mördade polismannens anhöriga genom att ge Annika Deasy en plats i P1:s radioprogram. Jag håller med xibalba, varför inte ge Jackie Arklöv en plats som sommarpratare när man ändå kan ge en annan dömd brottsling det?
Varför är det fel att en ”dömd brottsling” får plats i Sommarprogrammet? Utveckla tanketråden om ”hån mot den mörade polismannens anhöriga”.

Inte första gången du uppdaterar oss om bloggvärlden :D
Det är en av hans superkrafter. Att ha full koll på alla blondinbloggar.

Det är säkert ett antal av de tidigare sommarpratarna som också har varit dömda brottslingar. Rattfyllor, ringa narkotikabrott, misshandel etc.

Det är en av hans superkrafter. Att ha full koll på alla blondinbloggar.

Nåja, Foki är ju Asiat, så hon är ju inte blond (henne har jag förövrigt mött IRL).

Jag fortsätter att skylla på min dotter, ni kan ändå aldrig motbevisa det! :rolleyes:

Varför är det fel att en ”dömd brottsling” får plats i Sommarprogrammet? Utveckla tanketråden om ”hån mot den mörade polismannens anhöriga”.

Det som är fel är att det i slutändan lönar sig att begå brott, gärna extra grova så att man blir känd för att sedan när man kommer ut/förflyttas kan tjäna pengar på det och få folk att lyssna på ens historia. De skapar en slags legitimitet till att begå grova brott. Hånet ligger i att medan den mördade polismannens familj och anhöriga fortfarande tänker på detta var eviga dag att deras man/pappa/son etc blev mördad av två pundare så finns det ett land på andra sidan Atlanten där vi ser denna person som ett helgon och till och med låter henne vara med i ett radioprogram för att prata ut om hennes "hemska" tillvaro. Om någon i din släkt/närhet blir mördad, skulle du vilja att mördaren några år efter får vara med i ett radioprogram och prata ut om hur det varit? till och med tjäna pengar på det som extra salt i såren? Annika Deasy blev dömd till livstids fängelse och har suttit i 25 år och har tjatat om att få komma till Sverige, till slut får hon det och straffet tidsbestäms och hon får komma ut nästa år. Hela situationen är som ett stort skämt som blir ännu större när hon även får komma till radio.

Men det är ju synd om henne, hon bara distraherade polismannen så pojkvännen kunde skjuta honom, uppmuntrade att pojkvännen skulle ta polisens plånbok och gömma kroppen, hjälpte till att ladda om vapnet när dom sköt mot dom andra poliserna och har knivmördat två personer. Sånt som oskyldiga människor bara "råkar" göra.

Nåja, Foki är ju Asiat, så hon är ju inte blond (henne har jag förövrigt mött IRL).

Jag fortsätter att skylla på min dotter, ni kan ändå aldrig motbevisa det! :rolleyes:
Men kör hon inte med blonda slingor ibland?

Nej, jag har ingen koll på bloggar. Jag bara råkade se "inför swedish blog awards" eller något sånt. Och anledningen till att jag fastnade på det var bara för att jag slogs av tanken på hur låg den sammanlagda IQn antagligen är på ett sånt evenemang.

Annika Deasy blev dömd till livstids fängelse och har suttit i 25 år och har tjatat om att få komma till Sverige, till slut får hon det och straffet tidsbestäms och hon får komma ut nästa år. Hela situationen är som ett stort skämt som blir ännu större när hon även får komma till radio.

Men det är ju synd om henne, hon bara distraherade polismannen så pojkvännen kunde skjuta honom, uppmuntrade att pojkvännen skulle ta polisens plånbok och gömma kroppen, hjälpte till att ladda om vapnet när dom sköt mot dom andra poliserna och har knivmördat två personer. Sånt som oskyldiga människor bara "råkar" göra.
Hon blev väl dömd till "25 år till livstid".

Dessutom så sköt hon ju aldrig själv. Hade det varit i Sverige kanske hon hade suttit i 5-10år och redan hunnit knarka ihjäl sig.

Last edited:
Hela situationen är som ett stort skämt som blir ännu större när hon även får komma till radio.

inte för att jag kommer lyssna men jag tycker inte det är ett skämt, lika lite som Flinga

Rickard Flinga, år 1982 dömdes du till 45 års fängelse i Texas för att du skjutit ihjäl en man med 12 skott.

http://www.expressen.se/1.245050

Tillsammans med Annika Östberg och Mikael Schiöld är Flinga en av de tre svenskar som suttit i amerikanskt fängelse för mord och som samtidigt uppmärksammats i media under de senaste tio åren.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rickard_Flinga

edit: haha

"Boken är dedicerad till Annika Östberg. Varför det? - Vi har brevväxlat länge och vi brevväxlar fortfarande. Kommer hon att få komma till Sverige? - Ja, om myndigheterna ville lyssna till råd från oss som kan systemet, som vet hur det går till. De kan börja med att låta bli att skicka Leif Silbersky till USA, de skrattar bara åt honom där"

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...