övningskörning med e-reggad hoj ?

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan , undrar om jag får köra husan som är e-reggad. jag övningskör och undrar om det är lagligt att köra den till banan ? både jag och handledaren har licens och hojarna är lagliga. alltså alla papper är i ordning, det jag undrar är om jag får övningsköra med e-reggad hoj om allt är lagligt och vi ska köra till banan ?

mvh// johan

hejsan , undrar om jag får köra husan som är e-reggad. jag övningskör och undrar om det är lagligt att köra den till banan ? både jag och handledaren har licens och hojarna är lagliga. alltså alla papper är i ordning, det jag undrar är om jag får övningsköra med e-reggad hoj om allt är lagligt och vi ska köra till banan ?

mvh// johan
För det första är det väl bara till och från tidsatt träning/tävling med ett minimum antal på deltagare.
Sen är det licens och godkända kläder som gäller.
Sen är det ju ett krav att ha behörighet för att få framföra fordonet.
Det bör man ju anse att du har efter som det är din handledare det går på.
Men det finns säkert nån klausul som säger att du inte får.
Hm är det Polismyndigheten Länsstyrelsen eller Vägverket man måste hustla:confused:
Hoppas det löser sig........

ja givetvis är det till och från svemo anslagen träning/trävling ! vet inte heller vart man får reda på det

Ring polisen o fråga ?

Maila länsstyrelsen ?

Enligt mitt förstånd så borde allt vara ok. Skicka ett mail till länstyrelsen eller vv så du får det PÅ SKRIFT. Ha med pappret vid färd bara om polisen bråkar. Skulle tänka mig att om du blir stannad och de kollar upp det så även om polisen inte vet så ser det ju fint ut med handledarpapper, licenser osv så det blir nog inget problem även om det inte skulle vara helt 100 enligt regelboken. Poliser blir inte dumma för att dom bär uniform.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda