övningsköra privat

• Thread starter Thread starter a_p
  • Start date Start date

a_p

Customåkare
Gick med
6 May 2006
Hoj
Intruder 1400
hej hej.
har en "enkel" fråga om övningskörning: spelar det någon roll om man kör före eller efter handledaren ? :confused:

a_p skrev:
2139792 hej hej.
har en "enkel" fråga om övningskörning: spelar det någon roll om man kör före eller efter handledaren ? :confused:
handledaren ska köra efter

sirSmokealot skrev:
2140150 Word :fakta

så kan handledaren gasa på lite extra... :yoparty

beror å vem man har som handledare.. Min handledare köre mot rött bland när jag övningskörde... Då är det inget kul att ligga bakom och inte riktigt veta vad man ska göra.. :banana

ozto skrev:
2140157 beror å vem man har som handledare.. Min handledare köre mot rött bland när jag övningskörde... Då är det inget kul att ligga bakom och inte riktigt veta vad man ska göra.. :banana

ngn som vill vara min handledare ?! :tungan

Jag är min flickväns handledare för både bil och hoj i år. Ska bli skoj :cool:

ozto skrev:
2140157 beror å vem man har som handledare.. Min handledare köre mot rött bland när jag övningskörde... Då är det inget kul att ligga bakom och inte riktigt veta vad man ska göra.. :banana

Min handledare är trafiklärare så jag slipper oroa mig för sådant. :tungan

Jag ringde VV och frågade när jag övningskörde. De sa att handledaren ska åka efter, för att se vad du eventuellt gör för fel etc. Men det är okej att handledaren åker före för att visa placering etc.

Föjldfråga..

a_p skrev:
2139792 hej hej.

Har ett 5-tal "elever". Sökte ett nytt förra veckan, osäker på om jag behöver gå den här 3 dagars kursen som handledare, Gäller det även MC??? Sedan fick jag ett inb. kort på avg på 120 pickadolles, även det har jag ej sett förut. Ut och gasa!

TCnano skrev:
2142569 Har ett 5-tal "elever". Sökte ett nytt förra veckan, osäker på om jag behöver gå den här 3 dagars kursen som handledare, Gäller det även MC??? Sedan fick jag ett inb. kort på avg på 120 pickadolles, även det har jag ej sett förut. Ut och gasa!
den där kursen är gäller endast b kortet :) bra det

ozto skrev:

Blås på du med bara om det är fritt. Du kör med handledarens körkort som insats, inte ditt eget :rofl

TCnano skrev:
2142569 Har ett 5-tal "elever". Sökte ett nytt förra veckan, osäker på om jag behöver gå den här 3 dagars kursen som handledare, Gäller det även MC??? Sedan fick jag ett inb. kort på avg på 120 pickadolles, även det har jag ej sett förut. Ut och gasa!

tredagarskurs har jag inte hört något om men för B så är det en treTIMMARSkurs för att bli handledare..

Avgiften är oxå ny för i år

2fast4hjo skrev:
2149207 Min trafiklärare är han som bl a har suttit baklänges på hojen och visat :finger åt poliserna

:skrämd hur ska detta gå :hihi
var det han det var reportage om i aktuellrapport en gång?
alltså en kompis hade läst det :hihi

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...