övnings-skyllt???????

Tobbe_R1

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
R1-07
Hej har börjat övningsköra med tjejen, men hon skulle vilja ha en liten övningsskylt på sin hoj! var får man tag på en sådan. :confused: .. obs ingen stor att sätta på ryggen... utan liten mini :hihi
Tobbe

Kommer inte ihåg var man fick tag på dom men det är helt lönlöst då man måste vara max några meter ifrån för att förstå att personen övningskör

Kör med riktig skylt :fakta

Mini-övningskörningsskylt, inte nog med minireg-skyltar... vart är världen på väg. :) Det är väl för f*n meningen att folk ska se den och visa lite extra hänsyn...

Tejpa fast en sån där magnetisk skylt på ett bälte så kan hon ha det runt midjan. Enkelt och bra.

Tobbe_R1 skrev:
Hej har börjat övningsköra med tjejen, men hon skulle vilja ha en liten övningsskylt på sin hoj! var får man tag på en sådan. :confused: .. obs ingen stor att sätta på ryggen... utan liten mini :hihi
Tobbe

Anton_Ljunghusen skrev:
Kommer inte ihåg var man fick tag på dom men det är helt lönlöst då man måste vara max några meter ifrån för att förstå att personen övningskör

Kör med riktig skylt :fakta

Problemet är ju att den skall sitta kvar... det bästa är ju om man skulle kunna sätta på den på hojen typ under regskylten i lite minder storlek...

Tobbe_R1 skrev:
Perfekt det var en sådan vi var ut efter :) man bugar och bockar :tummenupp

tänk på att dom ej är lagliga.

fast som någon annan skrev att skylten är till för att folk ska visa extra hänsyn, (visst det kanske funkade på den tiden han tog kort ;)) men i dagens läge så är det fan tvärtom. därför brukar jag strunta i att sätta på skylten om man tex. kör bil :3freak

granath_ skrev:
tänk på att dom ej är lagliga.

fast som någon annan skrev att skylten är till för att folk ska visa extra hänsyn, (visst det kanske funkade på den tiden han tog kort ;)) men i dagens läge så är det fan tvärtom. därför brukar jag strunta i att sätta på skylten om man tex. kör bil :3freak

Ja jag vet, men de gånger som vi blivt stoppade har bara polisen kollat så reg-skytter sitter på rätt ställe..samt ljuset på hojen.. och så har de påpekat typ" det är bra om ni har ngn övningsskylt"... men det är ingen av de som har gnällt att vi inte haft de, :tummenupp

Ta en originalskylt, sen en kniv och skär upp ett spår i varje ände av skylten.

Sen en vanlig spännrem (20:- på ok), trä igenom spåren med
remmen mestadels på baksidan av skylten.

Ta sen svart "silvertejp" och tejpa över spåren+änden av skylten,
då har du en skylt som är lätt att ta av och sätta dit och garanterat
inte ramlar av.

Tobbe_R1 skrev:
Perfekt det var en sådan vi var ut efter :) man bugar och bockar :tummenupp

Har du inte beställ ännu så har jag en sådan liggande hemma i garaget.
Den blev över när frun slutade övningsköra förra sommaren.

Meddela mig ifall du vill ta över den.

precis som sgtpepper skriver så MÅSTE man ha skylten.

Man kan till och med torska för olovlig körning om man inte har den, även om jag tvivlar på att en polis skulle vara så gnällig..

Men jag håller med om att skylten är väl fan där för att det ska synas att man övningskör, jag håller då mer avstånd och marginaler till ett fordon med övningsskylt på än till andra fordon.

Folk utan körvana är farliga i trafiken, och folk utan körkort har ytterst sällan körvana.

Tobbe_R1 skrev:
Ja jag vet, men de gånger som vi blivt stoppade har bara polisen kollat så reg-skytter sitter på rätt ställe..samt ljuset på hojen.. och så har de påpekat typ" det är bra om ni har ngn övningsskylt"... men det är ingen av de som har gnällt att vi inte haft de, :tummenupp

Bättre att du köper övningskörningsvästen som de säljer för 299:- på www.biketrollhattan.se

Då syns ni garanterat!

X-up skrev:
Bättre att du köper övningskörningsvästen som de säljer för 299:- på www.biketrollhattan.se

Då syns ni garanterat!

T.B.R får göra ett gruppköp till mig, Veaktra och C.A.T samt till Pyret för hon övningskör väl också :va även KoRn: :tuttar övningskör..:banana :tummenupp
och så har vi liz gsxr, jennyR6 och Amazon som redan har kort.

:hoppa :tuttar :yoparty :hoppa

Last edited:
Om man kan slita sig från en fastmonterad skylt på hojen, så kan man ju alltid köpa en sån jag har..
Lelles i uppsala säljer en skylt med rem+spänne på, som man fäster kring kroppen...
Kolla in min profil så ser ni en halv-taskig bild där man ser skylten.

Kostar 150:-... Men e värt det tycker jag!

/Rikard

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...