överslag????

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
En polare o jag var nyss ute o körde lite. Han kör en gsxr 1000 -04
Idag när han wheelade så kom han över balanspunkten (han sa att det var sjukt obehagligt) men det som hände var att hojen slog av automatiskt finns det inbyggt ett överslagsskydd??
Finns det isåfall på min zx10:a också?
Känner inte att jag har lust att testa.

hellbit skrev:
En polare o jag var nyss ute o körde lite. Han kör en gsxr 1000 -04
Idag när han wheelade så kom han över balanspunkten (han sa att det var sjukt obehagligt) men det som hände var att hojen slog av automatiskt finns det inbyggt ett överslagsskydd??
Finns det isåfall på min zx10:a också?
Känner inte att jag har lust att testa.

Det finns en liten sensor som känner av om hojen hamnar i en konstig vinkel
(läs tolva)

På din hoj finns den nog garanterat också.. liksom lite säkerhet ifall den skulle resa sig /slå runt av misstag.

Började han vobbla oxå? Kan ha lite o göra med det att den slog av. Är ju en tiltsensor i de flesta nya hojar.

Swedie skrev:
Började han vobbla oxå? Kan ha lite o göra med det att den slog av. Är ju en tiltsensor i de flesta nya hojar.
Nej han sa inget om vobbel han sa bara att det var en lyckad wheelie tills motorn stängde ner. Vilket han dock var jävligt glad över.

Hoztic skrev:
Vild gissning: Hojen fick inte smörjning när den jobbade i helt fel vinkel, oljetrycket sjönk/försvann och då slogs tändningen av för att skydda motorn!

Det hade nog blivit jobbigt. Hade väl tagit mer eller mindre tvärstopp i så fall.

Hoztic skrev:
Vild gissning: Hojen fick inte smörjning när den jobbade i helt fel vinkel, oljetrycket sjönk/försvann och då slogs tändningen av för att skydda motorn!

Riktigt så avancerade styrsystem är det inte tyvärr.

Min polare var också ute å körde med sin gsxr-1000 -04 idag. Men den for nog runt den å landa på tanken rakt upp och ner. Han sitter väl fortfarande på sjukan. tror inte det är något värre än stukad handled å sår i sheriffbrickan.
Men har inte hört av han på några timmar. Men slog över gjorde den iaf.

SuckaRobbe skrev:
Min polare var också ute å körde med sin gsxr-1000 -04 idag. Men den for nog runt den å landa på tanken rakt upp och ner. Han sitter väl fortfarande på sjukan. tror inte det är något värre än stukad handled å sår i sheriffbrickan.
Men har inte hört av han på några timmar. Men slog över gjorde den iaf.

han laddade väl lite för mkt, så det inte riktigt hjälpte att motorn ströp. ?
synd för han. hoppas han klarar sig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...