öppna kärvande bakcuts?!!

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag får inte upp min bakcuts. Låset verkar fungera men det är nått som kärvar för dynan lossnar inte.
Det har aldrig varit några problem tidigare.

Om det är nån som har nått smart tips så vore jag tacksam. Det känns som jag snart kommer att förstöra något.

Det är en GSXR750 -98
 
Robban W skrev:
Jag får inte upp min bakcuts. Låset verkar fungera men det är nått som kärvar för dynan lossnar inte.
Det har aldrig varit några problem tidigare.

Om det är nån som har nått smart tips så vore jag tacksam. Det känns som jag snart kommer att förstöra något.

Det är en GSXR750 -98
Vet ej om din låsning till cutsen ser likadan ut som den gör på min 1000, men jag har haft samma bekymmer en gång! Låset funka men cutsen gick inte att få av :huvet försökte med våld ( som ju oftast inte löser någonting ) Fick iaf åka bort till firman jag köpte hojen på och där fixa dom det snabbt som satan :tummenupp

Vajern som löper till låsmekanismen hade hoppat ur sitt läge, så de fick peta rätt den, vet ej hur men det funka iaf

Nu kanske du inte har samma fel, men kolla iaf - kan ju vara så.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top