Video öppet system - problem?

Ursäkta men exakt vad är 'pc'?

Annars är väl nog ljudet största nackdelen

Skulle vilja höra fly-by vid 9000 varv med det där, då ändrar man snabbt uppfattning om ljudnivån.

PC = Power Commander.

jag funderar på att det blir för lite baktryck, som kan skada t.ex. ventiler?

Nja, det kan ju vara skadligt för hörseln, allmänhetens åsikter om sporthojsförare och andra sporthojförares uppfattning om tönten som kör en hoj med avskruvad ljuddämpare.
Så dyr kan inte en ljuddämpare vara?

Inte för att vara den som pissar på andras parader, MEN det finns lättare sätt att fy stryk på. Tex be om det av någon.

vet inte ljudet är inte rättvist via dator. Startade min 08 utan dämpare då jag skulle byta, det går inte att stå ut....

Kan tänka mig hur det låter. Kul & rått i början men efter några mil ångrar du att du inte föddes döv.

vet inte ljudet är inte rättvist via dator. Startade min 08 utan dämpare då jag skulle byta, det går inte att stå ut....

Jag gjorde samma sak i garaget när jag skulle byta till Growlern som jag köpte av dig, det går visst att stå ut, man får hålla för öronen bara :D

DerClown skriver
öppet system - problem?
Nä egentligen inte. Du blir underkänd på besiktningen. Men det är ju bara beställa tid för ombesiktning. Har farbror blå en kontroll och lite att göra och dom hör dig i ca 30 sekunder innan du är framme finns ju möjligheten de vinkar in dig. Men inget problem, böterna går till samma pott som alla andra pengar du betalar i skatt. Och skatta är ju bra. I Sverige.
Grannarna som redan nämnts. Man ska inte pissa på sina grannar. Så ta du och rulla iväg hojen ett par 100 meter minst innan du startar den och på samma sätt, stäng av motorn och rulla hem de sista hundra metrarna.
Jag har själv kört med helt öppet system. Två hemmagjorda megafoner ca 60cm långa och 10 cm diameter på utblåset.
I stan höll jag stövlarna i utblåsen. Men efter jag hört när en kompis provkörde hojen. Det låter helt annorlunda när man är bakom utblåsen är framför. Ljudet var too much. Så jag fixade insatser. . De här lär fungera riktigt bra enligt nån annan tråd här på SH. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Ljuddampare-Slip-on-82718/

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...