åtgärder över 1000mil på mätaren?

JakeTheFake

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
Triumph Daytona 675
Undrar vilka delar som man bör se över lite extra när hojen har rullat över 1000mil på mätaren?

te.x hjullager,däck,drivpaket och bromsbelägg tänker jag på med en gång?

Ska nämligen köpa en begagnad sport-hoj och undrar då vad man bör räkna med på en hoj som har gått mer än 1000mil? Jo det är en väldigt svår fråga man jag har ingen vidare koll på vad slit tiden är för respektive delar.

Tack på förhand!

/Jacob

1000 mil inte 10 000 mil?

1000 mil är typ en sommars körning för mig. Då är det däck/bromspads som slits, misshandlar man sen sina prylar så kan även drivpaketet behöva översyn men annars är det bara ett oljebyte för att lugna sinnet.

1000 mil inte 10 000 mil?

1000 mil är typ en sommars körning för mig. Då är det däck/bromspads som slits, misshandlar man sen sina prylar så kan även drivpaketet behöva översyn men annars är det bara ett oljebyte för att lugna sinnet.

haha japp jag menar 1000mil bara. Är bara lite allmänt nojig här, men bra då vet jag. Det var ungefär som jag trodde.

:tummenupp

Det går att köra slut på allt på 100 mil (inget kylvatten, ingen olja å köra som en dåre), men 1000 mil på en normalkörd <skriv vilken hoj som helst här> är ju knappt inkörning :) Är du orolig för att köpa något misshandlat så ta med dig en polare som kan hojar som får klämma å känna på den :tummenupp

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026