ångest ang. mc köp

wonderwizard skrev:
vad menar du med skrot ? dålig kvalité ? kass motor ? eller bara slö ?

o jag har nu satt in en ny annons efter en BLÅ R1:a

får se om ngn svarar :D

Allmänt skranglig, dålig väghållning, slö och förbannat ful.
Men smaken e som baken :arsele

Går ju knappast att jämföra med en r1 eller r6 !!

ROCKON skrev:
Akta dig för kawasaki . . . . alla jag känner som kört ninjor har haft problem med växel-lådor, ventiler och massa andra motorproblem.
En fin hoj som tyvärr har strulat för mycket i mina ögon.
Min kusin kör en vfr-750-92 . . . säger bara en sak -SKROT !
Satsa på det du vill ha direkt !!

Vill bara göra Wonderwiz medeveten om att en "så där massa %" av R1orna får problem med växellådan oxå...

Tidiga Kwackar har kvalitets problem
R1or har växellåde problem

Honda - Inga direkta fel för utom hålet i plånboken (dyra i inköp)

Suzuki - Juvelen i klassen... :D :hihi
(jag är såååååå opartisk... :p )

En Gixxer är aldrig fel. :tummenupp (Om man inte redan har en TL... :p )

Håller med Jim, köp det du vill ha, Men tänk på kvalisorten på hojvalet.
En stuntad R1a kommer att rasa växellådan. OCh just de blåa är nog lite dyrare oxå än de röda, för de är mer eftertraktade.

En sak gör mig lite fundersam wiz, du gillade inte Kawa grön?? :va

Hmmm, när kollade du in din Avatar senast :hihi :D :rofl

PutteLiten skrev:
En sak gör mig lite fundersam wiz, du gillade inte Kawa grön?? :va

Hmmm, när kollade du in din Avatar senast :hihi :D :rofl

hahaha... den e ju blå... e du färgblind ? :rofl

nä, jag vet.. men när det gäller cross... så går det bra med grönt.. :D

o jag kommer byta avatar såfort jag ordnar en bättre bild... kan jag inte få posa på din hoj ? ... :D

Visst kan du få posa på min :D
men då får vi allt fixa en kamera först... .p

Håller dock med, crossar ska vara gröna! :rock Team Green :yoparty

Holy Rider skrev:
och så lär du ha den snabbaste hojen i R.O.H :yoparty

Tyvärr... Det kommer alltid att vara jag som har den snabbaste hojen :arsele

WW: Du kommer göra helt fel i vilken hoj du än väljer.
Du bör köpa en Rejshoj istället där du får en massa däck och mängder av grejjor.
Eller skuldsätt dig o köp R7an på Yamahacenter :rock
Då har du iaf ROH´s coolaste/ballaste hoj klart :tummenupp

Köpen Bmw GS det passar dig :rofl
Tanke på försäkringar så kolla runder på olika hojar och och välj efter plånboken!
Har en polare som kör på en CBR 600-93 billig i försäkrin och han kör skiten av dom flesta på både bakhjulet och krockiga vägar!

Krickan4 skrev:
Köpen Bmw GS det passar dig :rofl
Tanke på försäkringar så kolla runder på olika hojar och och välj efter plånboken!

nja... BMW e inget för mig, varken som Bil eller Mc

sedan e jag ju inte 20 längre, så försäkringarna e ganska hyfsade.
inte billiga, men acceptabla.

men som sagt, jag börjar fundera på en sänkning i klass.. från 7-6.. samt en hoj som är billigare i inköp. så får jag väl se om jag byter nästa år.

Thundercat e ju relativt billiga både i inköp & i försäkring.. under 10' för Hel/Hel

men jag har ju någon vecka till på mig.

wonderwizard skrev:
nja... BMW e inget för mig, varken som Bil eller Mc

sedan e jag ju inte 20 längre, så försäkringarna e ganska hyfsade.
inte billiga, men acceptabla.

men som sagt, jag börjar fundera på en sänkning i klass.. från 7-6.. samt en hoj som är billigare i inköp. så får jag väl se om jag byter nästa år.

Thundercat e ju relativt billiga både i inköp & i försäkring.. under 10' för Hel/Hel

men jag har ju någon vecka till på mig.

Köpte min Cat i februari för 38'. Det är en Tysk 97:a. Jag betalar 4500:- för halvförs. Vill du låna för att provköra så är det ok för mig. Det blir alltid så stressigt när man skall provköra vid köp. Det skall väl sägas att jag är nöjd hittills. Tror att Catten klarar mer än vad jag kan.

Jag ville också ha en med 1000cc, men visste inte då jag köpte om jag skulle hitta någon att köra med, så jag vågade inte att köpa för dyrt. Tror inte att jag bör förlora så mycket om jag byter nästa säsong.

Varför kanske inte testa en CBR900? Finns ganska många billiga på nätet. Kör ett år på en lite billigare hoj som du har råd att lägga utan att gråta blod över är mitt stalltips.
Dock så tycker jag inte att du skall köpa en VFR750, VFR:en är en odödlig "sporttourer" men mer är den inte. Det passar ju egentligen ganska så bra in på det tempot vi håller :rolleyes:
Som sagt tycker jag du skall satsa på en hoj som du har "råd" att lägga.

Glenning skrev:
Köpte min Cat i februari för 38'. Det är en Tysk 97:a. Jag betalar 4500:- för halvförs. Vill du låna för att provköra så är det ok för mig. Det blir alltid så stressigt när man skall provköra vid köp. Det skall väl sägas att jag är nöjd hittills. Tror att Catten klarar mer än vad jag kan.

Jag ville också ha en med 1000cc, men visste inte då jag köpte om jag skulle hitta någon att köra med, så jag vågade inte att köpa för dyrt. Tror inte att jag bör förlora så mycket om jag byter nästa säsong.

tack för erbjudandet, det gör jag gärna någon dag..
vad e det att tänka på när det gäller 600:an ? läst att 1000 drar olja efter 5000 mil, har lillebror liknande fel ?

4500:- ? låter ju helt klart överkomligt...

Last edited:
Otee skrev:
Varför kanske inte testa en CBR900? Finns ganska många billiga på nätet. Kör ett år på en lite billigare hoj som du har råd att lägga utan att gråta blod över är mitt stalltips.
Dock så tycker jag inte att du skall köpa en VFR750, VFR:en är en odödlig "sporttourer" men mer är den inte. Det passar ju egentligen ganska så bra in på det tempot vi håller :rolleyes:
Som sagt tycker jag du skall satsa på en hoj som du har "råd" att lägga.

jag gillar inte fireblade, förrutom nya cbr1000 -04..
tycker i så fall att cbr600 e snyggare..

Håller med Otee, VFRen är tråkig. Hade en en hel helg när min XR var på servcie. :zzzz

CBR600, ta då heldre en R6a. Tycker förövrigt det är klokt att ta en lite mindre hoj till att börja med, roligare att byta uppsig efter något år, när man dessutom kan känna att man växt ur sin hoj. Det tar tid att växa ur en R1a, troligen byter man hoj innan... :)

Ducati.. Köp en ducce..
Så slipper jag vara ensam :hihi

Billig försäkring om inget annat..

Nä men allvarligt.. köp det du vill ha ist.. pruuuuuuuuta & lägg undan lite så har du till ställ etc...

Visst kan det vara skönt med lite högre toppfart och bättre vrid.. men faktum är att ingen på detta forum kan utnyttja änns en R6a fullt ut :p

Mitt tips är att du köper en lite billigare hoj och "rätt" utrustning! du har trotts allt rätt många års rost att köra av dig.. sen om ~3månader har du kanske lyckats skrapa ihop 10' till och då är det bara att byta upp sig till drömhojjen ;)

Back