ångest över valet

Ähh. Jag som trodde att det var ångest inför EU-parlamentsvalet....

Köp en TRX och sluta vela. :tummenupp

Hej Nattvakten,
efter diskussion om TRX eller inte, Triumph TT eller inte, custom eller sporthoj, och med tanke på att du inte har kortet i din hand, dvs det blir din första hoj, skulle jag vilja ge dig ett "trist" råd... Köp en billig hoj som du har råd att "misshandla" under din första säsong. Inget med en massa dyr plast om du råkar lägga omkull den, billig försäkring, lätthanterlig. Fartresurser lär du vara imponerad av även om det inte är det senaste värsta sportiga. Kör en säsong, gör dina misstag, njut av hojåkandet, så har du garanterat en bättre uppfattning till nästa säsong, har hunnit prova polares hojar osv. Det är verkligen inte ett livsavgörande beslut, du lär hinna testa många hojar under ditt liv. Kör försiktigt och ha det så kul!
/Hasse

Jag måste säga det igen. Om du gillar glidare OCH sporthoj: Prova en naken sporthoj med Vtwin! :tummenupp
The best of two worlds!

Jag fundrar o undrar hela tiden vad man vill ha.

Jag började med en offroad med en pararelltwin så man kan köra lite överallt med, som är billig i försäkring och drift samt lättmekad, men nu när man tagit körkort och man kört radfyra där samt farsan cykel, så VET jag att det är det jag vill ha som nästa hoj, men i vilket chassi? Man gillar offroadens breda andvändingsområde.

Sen vill man inte ha för gammal hoj, för tung hoj, samtidigt som man vill ha en modern hoj, samt en som är för dyr att försäkra.

Några som lockar mig är Vfr, suzuki gsx-f eller rf, fz, cbr tdm lockar med, men det är twin..

Sen är det kubikstorleken, en mindre är rolig o lätthanterlig en större motor bättre vrid.

Inga lätta val, tror det bästa är att testa olika hojar o skaffa sig referenser, en som man kan tänka sig nu :gnissla :gnissla kanske känns helfel första provturern.

Sporthoj eller custååm. Ja smaken är som baken, men kanske Hornet eller Fazer skulle kunna va nått.
Själv så började jag min karriär på farsans CB900 från 82. Den står nu parkerad i mitt garage och jag kör den fortfarande med jämna mellanrum. Visst gixxern får känna på piskan och det är den man har riktigt skoj med, men hondan där glider man fram och har det skönt.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025