åkstil?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Nu när jag har bestämt mig för att satsa på att rejsa lite motard nästa sommar så måste jag fråga även fast det kanske låter dumt, hur ska man köra in i svängar?..jag vet det jag har sett..alltså att man ställer upp hojjen innan svängen för att få bättre svängradie antar jag..Kan nån förklara lite?..känns lite dumt att fråga men annars vet jag ju inte.. :tuttar
 
va det för dumt för att svara på eller går det inte att förklara?...okey jag säger det så här istället...

Ni som kör motard på bana dvs tävlar eller tränar hur körde ni i början och hur kör ni nu...hur har ni utvecklat er körning?..Vart "lärde" ni er hur man skulle köra eller kom det av sig själv genom träning?
 
Åk ba:) Så går det fortare å fortare, alla utvecklas ju olika och olikafort..... :tummenupp
 
Tom Byron skrev:
Åk ba:) Så går det fortare å fortare, alla utvecklas ju olika och olikafort..... :tummenupp


jo iochförsig!

aja...är bara sugen på att börja köra..försöker få min törst på att köra mindre genom sånt här :kocko
 
Jo, försök å få flyt i åkningen så kommer farten med det, å skit i hur de andra åker. Alltså i åkstil, det är olika hit å dit. däremot spårval kan vara bra att spana runt lite på :)

Jocke W skrev:
jo iochförsig!

aja...är bara sugen på att börja köra..försöker få min törst på att köra mindre genom sånt här :kocko
 
Tom Byron skrev:
Jo, försök å få flyt i åkningen så kommer farten med det, å skit i hur de andra åker. Alltså i åkstil, det är olika hit å dit. däremot spårval kan vara bra att spana runt lite på :)


jo spårval är bra att sno ibland =)..märkte det vid lite körning på bana med bil..
 
En följd fråga!..

Är det nån som vet redan nu vart man kommer kunna träna motard den här säsongen?..Finns det banor man kan köra på eller måste man hyra gokart banor och liknande?
 
Sväng först..
Bromsa sent och hårt... samtidigt som du växlar ner ett par steg o släpper ut kopplingen..
Luta mkt och håll balansen...

Men bästa övningen är nog att följa någon som är lite snabbare.
För det går "alltid" att bromsa lite senare..
 
Jocke W skrev:
En följd fråga!..

Är det nån som vet redan nu vart man kommer kunna träna motard den här säsongen?..Finns det banor man kan köra på eller måste man hyra gokart banor och liknande?

Nej det finns inte någon bana där vi är direkt välkommna.
Klarar din hoj db-kravet på 100db, vid passering, så får du köra på Rörken i Uppsala, på måndagar mellan 18.00-22.00.
Bra träning om man orkar vänta 45 minuter mellan varje pass, för att få köra 15 min.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top