åka hoj i snön=latjo

Synd att det är så annorlunda snö där dom har testat dom mot vad det är här i sverige. Den är så mycket lösare här snön, vet inte om det beror på att vi har kallare vintrar så att den inte töar och blir mer kompakt eller vad det beror på... Men du skulle nästan vara värt 20.000:- att kunna ta en sådan där på leden upp på fjället och grilla korv istället för att åka skoter ju ;)

Hinkas skrev:
Synd att det är så annorlunda snö där dom har testat dom mot vad det är här i sverige. Den är så mycket lösare här snön, vet inte om det beror på att vi har kallare vintrar så att den inte töar och blir mer kompakt eller vad det beror på... Men du skulle nästan vara värt 20.000:- att kunna ta en sådan där på leden upp på fjället och grilla korv istället för att åka skoter ju ;)

Ja visst! och sen när snön är borta så kastar man bara på
hjulen igen och latjar vidare i grusgropen. :tummenupp

Går det inte köpa skidan fram o sen ett grovmönstrat enduro däck med isdubb bak? som en budger version

DT125R skrev:
Går det inte köpa skidan fram o sen ett grovmönstrat enduro däck med isdubb bak? som en budger version

vad hjälper de vid 1m snö då? :rolleyes:

den va grym skulle jag lätt hyra om jag ska till fjällen iställer för skotern :banana

tom köpt en om det inte hade vart så dåligt med Snö här nere :3freak

Verkar ju va mycket smidigare än en skoter iaf

Gottis skrev:
den va grym skulle jag lätt hyra om jag ska till fjällen iställer för skotern :banana

tom köpt en om det inte hade vart så dåligt med Snö här nere :3freak

Verkar ju va mycket smidigare än en skoter iaf

Jag undrar om det inte är risk att framskida dyker om snön är för lös eller om man ska dundra upp för en driva med snö. En skoter har ju mer kontakt yta fram med 2 skidor och lite båt form.
Undrar om det går att luta ner mycket med "hojen"? Knäskrapa med en sån?

Sätt en skridsko fram istället och ett spikdäck bak..... kör på sjöar.

Agent Apelsin skrev:
Jag undrar om det inte är risk att framskida dyker om snön är för lös eller om man ska dundra upp för en driva med snö. En skoter har ju mer kontakt yta fram med 2 skidor och lite båt form.

Har funderat på att bulta något gammalt slicks och ut o leka men va fan det kan ju kannpt bli minus här nere...skrisko fram låter ostabilt :hihi

Agent Apelsin skrev:

om man kollar på snowhawk så ska den lutas o den går o luta mycket. sen funkar den bättre om de e mycke lössnö :yoparty

Back