...å en ny biker-böna till!

Tack alla för välkomnandet jag fått! :) Berättade för sambon igår om "borra-inlägget" och han fullkomligt vek sig av garv. Fick en förklaring på vad det betydde och rodna har ny fått en ny betydelse för mig...snacka om blondin!*skratt* Grattis Mellow... :)
CYA!
 
Hejsan och välkommen hit!


Tackar!! :)

Nämen..... Stackare...

Den hojjen är rätt kass, hoppas din sambo ger upp pizzorna om dagarna och käkar matlåda ist - så du kan få en riktig hoj snart!

;-)

Jajaja...:tungan Men som nybörjar-hoj är den väl okej? Jag menar jag har aldrig kört tidigare och måste lära mig allt från grunden. En ganska stabil hoj (och en sur-kärring)som jag känner mig relativt trygg på. Men visst, i mina drömmar kör jag en Fireblade...hehe... :D
 
Last edited:
Hej och välkommen och lycka till med kortet :hej

Tack!! :) Vad snälla alla är här! :) Skall övningsköra ikväll...är faktiskt lite nervös, för hojen gillar inte när man kör sakta! Surkärring blir den... Går hur fint som helst på vägarna men så fort jag övar på kryp, stopp och köra mellan koner å sånt så surar den ner sig, stannar och vill inte starta. :va
Vi får väl se hur det går ikväll! :)

:rodnar
O när lappen är klar så tar du sambon med och hänger på de årliga Vilseturerna. 25-30 mil i glada hojåkares sällskap. Deltagarantal? Ptjaa....mellan 80 och 120 st?

Lycka till! :tummenupp



:hihi

TACK!!! Det gör vi jätte-gärna! Var med som "spätta" förra året på något som hette Skåne-våren-turen. Träffades i Eslöv och körde runt i Skåne en hel dag. Suveränt upplägg och SUPER-NAJSIGA människor och hojar! Hoppas jag har kortet till nästa år! :D
 
Last edited:
hojen gillar inte när man kör sakta! Surkärring blir den... Går hur fint som helst på vägarna men så fort jag övar på kryp, stopp och köra mellan koner å sånt så surar den ner sig, stannar och vill inte starta. :va

Den går för fett helt enkelt. Testa och dra ur den när den vill börja tjuvstanna och sen öva konbana igen tills fuggarna bestyckats om snålare. Kolla luftfiltret också, det kanske är igensatt... Eller så har man stoppat dit fel tändstift med fel typ av värmegrad. Nån som har fler förslag så hon får sin hoj att gå renare och slutar vara en surkärring?

Välkommen hit tjejen hälsar en annan tjej. :)
 
Den går för fett helt enkelt. Testa och dra ur den när den vill börja tjuvstanna och sen öva konbana igen tills fuggarna bestyckats om snålare. Kolla luftfiltret också, det kanske är igensatt... Eller så har man stoppat dit fel tändstift med fel typ av värmegrad. Nån som har fler förslag så hon får sin hoj att gå renare och slutar vara en surkärring?

Välkommen hit tjejen hälsar en annan tjej. :)

THANKS tjejen! :D Luftfiltret kan vi gallra bort, för det är bytt precis. Skall kolla det med tändstift. Skall först få översatt vad "fuggar" e och sen kolla det också...:D Jag vill lära mig så mycket jag bara kan om att meka hoj men hittar ingen service/instruktionsbok (helst på svenska då ju)!!! Helt omöjligt...men du verkar ju ha koll så jag kanske hör av mig igen!!

Tjing!! :hej
 
TACK!!! Det gör vi jätte-gärna! Var med som "spätta" förra året på något som hette Skåne-våren-turen. Träffades i Eslöv och körde runt i Skåne en hel dag. Suveränt upplägg och SUPER-NAJSIGA människor och hojar! Hoppas jag har kortet till nästa år! :D

Jasså...ja, då är du ju redan invigd. :tummenupp

/JKay - HR Manager MCK Vilse :D

EDIT: Fuggar = Förgasare
 
Fuggar = förgasare, förlåt mig. Om den är gammal så kan det vara så att man pillat på förgasarna och stoppat dit fel munstycken och nålar så den går lite för fett. Tändstiften måste ha rätt temperatur för att motorn ska gå bra. Det finns kalla stift och det finns varma stift.

Visserligen inlagd på nåt säljforum som heter Sök & Finn i JUNI men kanske finns den kvar:

Instruktionsbok till Suzuki Motorcykel GSX 400 FWS 1983 Tel 0248-170 75
 
Last edited:
Hej å välkommen...
Hoppa in och leta på www.repairmanualclub.com efter manualer och sen för sprängskissar har du http://fiche.ronayers.com/Index.cfm
Finns säkert några instruktioner där till din hoj.'
Lycka till med kortet!!

SUPER-TACK!!!! Skall kolla under dagen om jag hittar något! (läs: mygla på jobb...hehe)

:hej

Fuggar = förgasare, förlåt mig. Om den är gammal så kan det vara så att man pillat på förgasarna och stoppat dit fel munstycken och nålar så den går lite för fett. Tändstiften måste ha rätt temperatur för att motorn ska gå bra. Det finns kalla stift och det finns varma stift.

Visserligen inlagd på nåt säljforum som heter Sök & Finn i JUNI men kanske finns den kvar:

Instruktionsbok till Suzuki Motorcykel GSX 400 FWS 1983 Tel 0248-170 75

Underbart!!! Tack snälla! :Bugar
 
Last edited:
Hej :)

Hej å välkommen! :hej

Du har en bra sambo! :tummenupp Jag försöker lära min sambo att ge mig hojar också, men de går inge bra :(

Samma här, brukar visa bilder ur tidningar och liknande när mina drömmar dyker upp. Och har innan flertalet events (födelsedagar, julaftnar, namnsdagar m.m.) förklarat att det kanske inte ska vara vi två längre om den där hojen inte dyker upp. (Har även varit med en Shelby Mustang av årgång -67 i diskussionerna...)
 
Välkommen dock får man hoppas att du hinner finna ljuset innan du känner dig redo att byta moppe, fireblade den är ju knappt vassare än den du har nu.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top