även min hoj stulen:(

Tyvärr kan jag säga av erfarenhet att oavsett vilket lås du har eller hur många du har, vill asen ha hojen så tar dem hojen...

Japp. Min ktm var ju låst (förutom tändning och styre) med skivlås fram och kätting genom bakhjul och dubb i betonggolv i låst garage men blev ändå av med den. En yxa, bultsax och bil med släp klarade biffen.

Får du bara tag på dom som gjorde det så kan du ju kräva ersättning.
Tyvärr så finns det flera fall här på forumet som blivit spottade i ansiktet av farbror blå och försäkringsbolaget.

Har du pratat med ditt försäkringsbolag än? vad sa dom?

Ja de är väl bara vänta o se:( försäkringsbolaget sa en månad har folksam vet inte hur dom är, någon som har erfarenhet???

Ja de är väl bara vänta o se:( försäkringsbolaget sa en månad har folksam vet inte hur dom är, någon som har erfarenhet???

Hade också folksam och de skötte det väldigt snyggt. Min hoj hittades med uppbrutna lås, sönderkörd och utan ramnummer. tog inte lång tid innan pengarna fanns på kontot.

Jag hade folksam på förra hojen.
Funkade bra, men det tog lite längre än en månad dock.

Fick ut det jag ville ha iaf :tummenupp

Jag såg en KTM idag som påminner mycket om den, på Götaplatsen runt 16:00
Ingen regplåt på, killen såg helt färsk ut på hojjen utan skydd förutom någon biltema hjälm.

Det skrek stöldgods om både hojen och föraren, tog även lite bilder.
Kom precis hem ifrån en studentskiva så jag har inte kameran här, men laddar upp bilder så snart jag kan.

Jag såg en KTM idag som påminner mycket om den, på Götaplatsen runt 16:00
Ingen regplåt på, killen såg helt färsk ut på hojjen utan skydd förutom någon biltema hjälm.

Det skrek stöldgods om både hojen och föraren, tog även lite bilder.
Kom precis hem ifrån en studentskiva så jag har inte kameran här, men laddar upp bilder så snart jag

Fett grymt att du har lite koll:)
När kommer bilderna, är lite nyfiken!!!

Oj, du får ursäkta att bilderna inte har kommit en, jag fick vatten i kameran ifrån Poseidon :/ Men här är en bild jag tog med min andra kamera.

2n8swmw.jpg

Oj, du får ursäkta att bilderna inte har kommit en, jag fick vatten i kameran ifrån Poseidon :/ Men här är en bild jag tog med min andra kamera.

2n8swmw.jpg

Detta ser ut som kompisens 525 SX - 03 som är omgjord till motard. Den blev stulen förra hösten. Vart såg du den sist?

Måste vara med blandade känslor...

1. den är fetvarvad på stoppet och bara mos kvar i motorn.

2. knappt körd och i "orginalskick".

Hur vet man vilket? :va

Detta ser ut som kompisens 525 SX - 03 som är omgjord till motard. Den blev stulen förra hösten. Vart såg du den sist?

Jag har sätt den ett par gånger faktiskt, senast för några dagar sen. Jag vet inte exakt dag men den flög förbi i ljusfart utanför Scandinavium

Du har PM!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...