är hojen trött?

blårök

med-lem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
suzuki rg 500, ducce 900ss, cagiva mito 125, aprilia futura 125
Hej alla dårar o andra är din hoj trött? gör som jag gjorde med min gamla rg 500 dreva om, Sagt o gjort hade ett 14 taggars framdrev till min rg som låg o skräpade i en låda sedan min rr tid.Original är 16 så det blir rejält iaf, vad jag minns så var det perfekt på knutstorp o andra korta banor så på med grejorna. I torsdags testade jag, jodå det rör på sig, drog fullt från rondellen i Arlöv o hann inte till första avfarten vid OBS förrän det stod 190 på mätaren o det var dags att slå av om jag inte ville våldsamt öööveeer vaaarva så underbart är kort så det får väl bli ett 15 taggars instället till landsvägsåka om man inte vill 500 m:s orgasmrusa hela säsongen, kan bli jobbigt i längden.Se upp för älgarna mvh blårök :kocko :D

cRoC skrev:
Mm de är sant, de som mäter på utgående axel är inga riktiga hojar :D

framhjulet, bah.. hur ska man då veta hur fort man kör ?? framhjulet är bara nere om mot asfalten lite då och då..

KetogaN skrev:
framhjulet, bah.. hur ska man då veta hur fort man kör ?? framhjulet är bara nere om mot asfalten lite då och då..

Att du råka ut för en såndäringa enhjuling är en sak, och du ser ju hur det gick. :tungan

Under dom millisekunderna mitt framhjul släpper markontakten så hinner inte felvisningen bli direkt märkbar så jag oroar mej inte speciellt. :D
Detta kan ju i o för sej bero på att hojen och förarn är trötta, men det lär nog inte räcka med ett par kuggar för att åtgärda :va

Last edited:
Rogerr skrev:
Att du råka ut för en såndäringa enhjuling är en sak, och du ser ju hur det gick. :tungan

Under dom millisekunderna mitt framhjul släpper markontakten så hinner inte felvisningen bli direkt märkbar så jag oroar mej inte speciellt. :D
Detta kan ju i o för sej bero på att hojen och förarn är trötta, men det lär nog inte räcka med ett par kuggar för att åtgärda :va

Olyckan hände när jag hade båda hjulen i marken.. sug på den du..
sensmoral: sålänge du wheelar är det ingen fara..

/KetogaN

KetogaN skrev:
Olyckan hände när jag hade båda hjulen i marken.. sug på den du..
sensmoral: sålänge du wheelar är det ingen fara..

/KetogaN

Ja suger o suger

Då lever man rätt farligt :3freak
Turbo o lustgas borde ju kunna lösa bägge problemen. Knappast slö och genast långt enklare att framföra på ett trafiksäkert sätt.
Tackar för tippset :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...