är folk kloka eller...

sandstream skrev:
2238430 Visst är det så men med den retoriken kan man försvara i princp vad som helst.
"Det dör 8.000-10.000 människor i Sverige varje år pga tobak, vad spelar det då för roll om ett par hundra hojåkare dör, de är ju ingenting i jämförelse".

Jo nu är jag ingen motståndare till skyddskläder och skulle gärna vara den som använde det jämt, många bäckar små du har så rätt..

sandstream skrev:
2238430
Skitsamma, det är era kroppar och ni gör som ni vill.

Sant

Förhoppningsvis kommer det med åldern, att man blir klokare..

Anväder skydd flitigare nu, både vad gäller mc och flickor!

Usch nu får jag åldersnojja igen

Anderzzon skrev:
Förhoppningsvis kommer det med åldern, att man blir klokare..
Finns massor av gamlingar som åker med jeans och öppna hjälmar (tror inte de lär ha så mycket face kvar efter lite glidande på asfalten) men visst tänker man lite mer på sin egen och andras säkerhet när man blir äldre.
Anderzzon skrev:
Anväder skydd flitigare nu, både vad gäller mc och flickor!
Vill du fortsätta åka hoj rekommenderar jag skydd tillsammans med flickor i första hand.
Annars blir du som oss andra en återfallsknutte som var tvungen att vara utan hoj under 10 år när blöjmonstren kom :D

sandstream skrev:
2239073
Vill du fortsätta åka hoj rekommenderar jag skydd tillsammans med flickor i första hand.
Annars blir du som oss andra en återfallsknutte som var tvungen att vara utan hoj under 10 år när blöjmonstren kom :D

:rofl :hihi

Bikerbitch skrev:
2229675Ni kommer alltid köra som ni vill och jag med flera kommer alltid ha åsikter om att köra utan skyddskläder.
sandstream skrev:
2238430
Skitsamma, det är era kroppar och ni gör som ni vill.
Men det går ju inte. Överallt man vänder sig så kommer det fördömanden och nerlåtande blickar. Jag känner mig kränkt och hånad av er. Ni i skinnställsmaffian allså.

Klabbe85 skrev:
2229069 Det är väl ungefär som alla fjortisar som åker runt på sina eu-mopeder!
Nästan varenda jävel kör ju runt i kjol eller shorts!

Körde förbi en moppe innan idag på en 90-väg! Moppen gjorde väl ca 60-65 och på sitter två fjortisbrudar i bara bh och nån kort kjol! :3freak
Snacka om trafikfara.
Det är inte farten som dödar, det är brösten :tuttar

JOCKE34 skrev:
2228570 hej på er..gick just o satte mig på balkongen ohörde hur en båge kom rullande.
han gasa på lite på rakan utanför.
förvåningen kom när det satt en liten tjej i 7-8 årsåldern bakom.
och denna lilla tjej satt endast i linne,kjol och hjälm????????????
nu undrar jag....va fan tänker folk me..
även att det va 50-sträcka så kan ju faktiskt ALLT hända.
säger bara fyyy faaaaan..
haha din bild e rolig ja ser ut så ungefär när ja ska få upp hojjen på bakslangen svårt i början de där
:rofl

Victor skrev:
2239209 Men det går ju inte. Överallt man vänder sig så kommer det fördömanden och nerlåtande blickar. Jag känner mig kränkt och hånad av er. Ni i skinnställsmaffian allså.
Kanon, precis som det ska vara.
Vårt hån kanske får dig att klä på dig :D

Jag håller med dig, jag tycker det är så jävla oansvarigt va fan tänk om det tex kommer en bil som bromsar försent eller liknande då är det inte roligt. Okej att det kan vara varmt men är det värt att riskera livet för att det är lite varmt?? Jag vet inte vad ni tycker men det tycker allafall inte jag.
Jag blir lite irreterad om jag ser folk köra utan hjälm i depå på tävlingar och det är väl inte bra det heller men jag kanske helt enkelt är en liten säkerhetsnisse??
En sista kommentar bara, har man passagerare ska man defenitivt inte köra utan skyddskläder, som förare ansvarar du ju faktiskt för båda era liv!

Bikerbitch skrev:
2229256 Oansvarigt av föraren att inte ha mer vettiga skydd på sin passagerare.
Även den som kör. Visst är det varmt. Men hellre svettig än besöka akuten.
De som kör utan skinnställ har tydligen inte vurpat. Men den dagen de gör det kommer det att göra jävligt ont...!

JOCKE34 skrev:
2237429 du menar att blåsta folk har rätt att hantera andra som dom själva vill??????????????
som sagt.alla delar inte samma uppfattning..
Tjenare Jocke. Du missuppfattar mig verkligen.
För det första har jag inte kallat någon blåst!
För det andra så kan vi ju inte styra hur folk kör. Ingen tvingar ju folk att köra som nötter eller hur. Därför så kan ju dom som vill köra fort göra det då utan skydd. Bara dom inte sätter andra mäniskor i fara. Jag skulle då fan inte vilja åka med någon som kör som en galning.
Man har ju ansvar för sin passagerare eller ??
Du skulle väl inte ta med din flickvän och utsätta henne för onödig fara? Det är det jag menar. Vissa andra tycks ju göra det bara för att det är kul att skrämmas lite typ.
mvh/ Danne :)

kamikaze.MC skrev:
2229227 vad är det för fel på folk? var gick det snett?? Natten till idag så skulle jag och tjejen åka till en kompis för att titta på en 45 min lång film med bara mckraschar, jag och hon åkte i bilen och polarn på hojen bakom.

Så ser jag nåt som fortfarande inte gått bort från näthinnan!! Till min förvåning står en tjej cirka 15-17 år gammal (full) :fyllisar kanske, och strippdansar (tar sig på brösten etc) för oss i vägkorsningen ett stenkast från mitt hus!! Kan ju säga så här, han på hojen bakom hade svårt att hålla ögonen på vägen iaf :hihi

Synd att du hade bruden med dig då :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...