är försäkringsbolag sjuka i huvudet ?

Du skriver ju inget om hur länge ni haft körkort men det är en faktor som många försäkringsbolag använder som grund för premien också.
färskt körkort ger högre premie.
Trygg hansa frågar i alla fall efter det. IF också om jag inte missminner mig.

Äh, har ni inte råd ska ni fan inte köra heller... Blir så less av alla dessa trådar! Vem har sagt att det är billigt med sporthoj? Ärligt talat PAY UP SUCKER:D

Skitlöjligt inlägg, dels är det ju sjukt att man får olika priser varje gång man ringer. Sen är väl sånahär trådar bra då de lyfter fram olika alternativa försäkringar för hojåkare..

Fast du kände dig väl riktigt tuff när du fick dra dig i hängslena och skriva ditt inlägg eller hur:tummenupp

Hehe, ja det räddade hela min dag att skriva ett sådant inlägg. Tack för att ni finns :tummenupp

Om jag köper en motorcykel, ställer den på pappa och tecknar en försäkring där mamma, pappa farmor och syrran för köra så är ju allt frid och fröjd..

Tills jag smäller och försäkringsbolaget vill veta vem som lider ekonomisk skada, och det är ju inte pappa..

Noll eller rejält sänkt ersättning.

Visst kan man involvera hela familjen i sitt bedrägeri, men det är ganska ovanligt att sitta runt köksbordet och synka lögner, iaf hemma hos mig. Skulle aldrig chansa på att farsan kläcker ur sig rätt uppgifter om det ringer..

Om min far äger motorcykeln, betalar en försäkring som innebär att jag får bruka motorcykeln, och jag crashar den (vilket egentligen inte spelar nån roll, då han kommer att ha halvförsäkring dvs. ingen vagnskada) alternativt att den blir stulen. Då står ju allt rätt till. Jag lider ju självklart ekonomisk skada då min far förlorar mina pengar, som han har fått av mig för att köpa en hoj som jag får köra, och jag då inte kan få lika god mat på middagsbordet varje kväll :tummenupp

Om min far äger motorcykeln, betalar en försäkring som innebär att jag får bruka motorcykeln, och jag crashar den (vilket egentligen inte spelar nån roll, då han kommer att ha halvförsäkring dvs. ingen vagnskada) alternativt att den blir stulen. Då står ju allt rätt till. Jag lider ju självklart ekonomisk skada då min far förlorar mina pengar, som han har fått av mig för att köpa en hoj som jag får köra, och jag då inte kan få lika god mat på middagsbordet varje kväll :tummenupp

Du är ju den "egentliga ägaren" eller hur? Har du sagt "min far förlorar mina pengar" till FB så är det ju lugnt.

Eftersom du inte får ut nåt på försäkringen ändå så skenförsäkrar du på din far eller mor.
Skenförsäkring är helt lagligt och försäkringen gäller precis hur bra som helst fastän det inte är du som försäkringstagare som ev. krashar.

Billigt och bra, kexchoklad !

försäkringsbolag = bolag med vinst

1. Försäkringsbolag lutar sig på statistik och trender för att sätta kostnaden på försäkringen, statistiken visar att sporthojs människor har en tendens att köra fortare än tillåtet, har man sedan en state off the art superbike som många andra har så finns det mer statistik att gå på.

2. Sporthojsklipp på ex. YouTube och nötter som släpper divX filmer på nätet där de visar att de minsann klarar av att köra 300 på slangen på högt trafikerade vägar med solen i ögonen förbi polisen har en tendens att spä på de icke motorcyckelfrälstas redan överdrivna farhågor och bevisa att statistiken visar sanningen.

3. När någon ringer till försäkringsbolagen så besvaras samtalet inte av en kundtjänst person som vill ägna ens liv åt att hjälpa den som ringer, utan av en ung FÖRSÄLJARE som måste SÄLJA försäkringen för MINST det belopp den kostar! För varje krona extra han/hon (a.k.a. gamen) drar in till bolaget kommer han/hon få en liten klapp i rumpan av chefen ochdessutom ha en liten, liten chans att få glänsa på nästa års kick-off då man kan komma att bli uppmärksammad av den rumpklappande chefen om man har tur!

Bättre att hitta ett litet försäkringsbolag som litar på statistiken och som främjar motorcykel åkandet i Sverige!

Det är ialalfall vad jag tycker o tror :gnissla

Eftersom du inte får ut nåt på försäkringen ändå så skenförsäkrar du på din far eller mor.
Skenförsäkring är helt lagligt och försäkringen gäller precis hur bra som helst fastän det inte är du som försäkringstagare som ev. krashar.

Billigt och bra, kexchoklad !

Du är så himmla smart! Jag blir så avundsjuk på dig :tummenupp
Skulle vilja vara som dig :tummenupp

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :gnissla :tummenupp

Herregud , vad många det är som inte läser hela tråden innan de öpnar tjäften.

Många här har svarat at försäkringsbolag utgår ifrån statestik m.m osv osv ...

TRÅDEN HANDLAR OM VARFÖR MAN FÅR OLIKA PRIS!!

1. samma hoj.
2. samma Försäkrings bolag.
3. samma ägare.
Dock olika pris...

Råkade själv ut för detta i förra veckan ..

ringde och kollade pris hos 2 stora FB hadde förberet mig med 3 olika reg nr på
3 st CBR 1000rr -06
Efter 3 samtal till vardera bolag. hade jag sådan prisskilnader så jag viste fan inte om de drev med mig eller inte ..

Billigaste ---> dyrast skiljde 5000 kr hos ett visst TRYGGT bolag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park